banden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-09-2001 15:03 #57497 door
banden is gemaakt door
Ik lees op een site met aankooptips dat je moet letten op de banden omdat "Auto's met verschillende merken banden niet door de keuring komen." Is dit waar? Ik heb nl twee verschillende merken banden. Moet ik me nu zorgen gaan maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-09-2001 21:51 #58663 door
Beantwoord door in topic banden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-09-2001 21:56 #58662 door
Beantwoord door in topic banden
Hoi Karel, volgens het APK boek mag je verschillende merken banden op 1 as hebben, het mag zelfs een andere maat zijn zolang dat het weggedrag niet beinvloed. De banden moeten wel dezelfde opbouw hebben. daar bedoel ik mee: op 1 as mag geen diagonaalband en een radiaalband zitten. (Ik ben zelf keurmeester) Ik je geholpen te hebben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-09-2001 23:51 #58661 door
Beantwoord door in topic banden
en toch...... als leek ben ik van mening, dat je per as beter banden kunt hebben van gelijk merk, type, leeftijd en spanning, om de simpele reden, dat de balans van de auto niet uitsluitend bepaald wordt door het stuurwiel, maar ook door gasgeven en remmen met name op nat wegdek. Alles went, zelfs een oude Volvo, maar voertuigbeheersing kan je beinvloeden door goede spullen te gebruiken. Strikt voor mijzelf sprekend, geef ik al 30 jaar de voorkeur aan Michelin xzx in combinatie met Koni schokbrekers. Maar wat jij gaat doen mag je helemaal zelf bepalen.Siang Phoa. ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2001 19:42 #58660 door
Beantwoord door in topic banden
heb je helemaal gelijk in, maar ik keek vanuit het APK-oogpunt. Als monteur zeg ik dan dat je hetzelfde merk,type en maat band moet gebruiken. P1800@msi.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2001 09:47 #58659 door
Beantwoord door in topic banden
Volgens mij niet hoor. Volgens mij is het alleen verstandig om twee dezelfde banden op de aangedreven wielen te hebben. Ik heb ook een gewone 205 en die heeft voor nu twee nieuwe banden gehad en achter niet, dus de merken verschillen, maar dit was volgens de tyrecenter en mijn monteursvriend die m'n auto's altijd apk't ook geen probleem. Ik denk dat het ook een beetje aan de keurmeester ligt. Vier michelins zijn trouwens wel het beste voor je volvo blijkt.Ik zou me niet zo druk maken. Groetjes Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2001 16:32 #58658 door
Beantwoord door in topic banden
Ik heb voor twee andere (nieuwere) banden dan achter en dat is geen probleem voor de APK. Misschien wel als rechts andere banden zitten dan links?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 12:23 #58657 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic banden
<p>Even een sloopbedrijf bellen, die hebben vast wel een setje goede banden voor een paar tientjes liggen.</p><p>Maat 185/70 15 of 195/65 15. De laatste zijn wat makkelijker te krijgen.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.