vervangen achteras combi

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2001 10:09 #57358 door
vervangen achteras combi is gemaakt door
Nu heeft mijn Amazon combi blijkbaar toch nog een achteras met korte overbrengingsverhouding (zie mijn vraag, en de antwoorden, van een aantal dagen geleden op dit forum).Ik kan mij herinneren dat ik ergens op het internet heb gelezen dat iemand zijn achteras van zijn Amazon combi heeft vervangen door een achteras van een Amazon sedan. In dit kader heb ik twee vragen:1) Welke aanpassingen moeten er op de sedan-as worden uitgevoerd dat deze past op een combi? Zijn hier onderdelen voor of schetsen/tekeningen van?2) Is het ook mogelijk een as van een 140 serie eronder te bouwen?? Ik ken de maatvoering, overbrengingsverhouding etc. hiervan niet, maar het lijkt mij wel ideaal om ook schijfremmen achter te hebben. Heeft iemand hiermee ervaring, of weet iemand concrete raad?Mijn doelstelling is wel de "nieuwe" as pasklaar te maken en in één actie de oude as eronderuit en de nieuwe eronder te zetten (dus met minimale stilstandstijd).Bij voorbaat dank voor de reacties, Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2001 13:06 #59103 door
Beantwoord door in topic vervangen achteras combi
Alles is om te bouwen cq te maken, maar je moet wel kennis van zaken hebben, vindt maar eens een goede achteras bovendien is een 140 as breder, dan moeten de bevestigingspunten opnieuw opgelast worden. Het lijkt mij makkelijker om op je combi een goede overdrive te monteren de achteras verhouding is daar juist zeer geschikt voor, mits je achteras goed is anders wordt het plaatje totaal anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2001 13:10 #59102 door
Beantwoord door in topic vervangen achteras combi
Alles is te maken cq om te bouwen, maar je moet wel kennis van zaken hebben om dergelijke acties tot een goed einde te brengen. Goede achterassen zijn schaars bovendien is een 140 as breder dan van een amazone, dus moet je de opnieuw op te lassen bevestigingspunten goed uitmeten. Het lijkt mij makkelijker om een goede overdrive te monteren, de achteras verhouding is zeer geschikt voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2001 19:55 #59101 door
Beantwoord door in topic vervangen achteras combi
De combigarage in Westerbroek (gr.) vervangt de achteras door een 240 achteras.Informeren kan geen kwaad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2001 20:20 #59100 door
Beantwoord door in topic vervangen achteras combi
Voor zover ik me kan herinneren had hij al een OD. De achteras onder de Amazon/1800 is niet door Volvo gemaakt. Haynes noemt de volgende fabrikanten: "Salisbury, Hayes, Dana or Hardy Spicer". Vervolgens worden de toepassingen genoemd, maar daar kan ik niet helemaal wijs uit: "Salisbury...Estate model; Hardy Spicer...Type 23, 27, 30; Hayes and Dana...Same as Hardy Spicer 27 and 30". Fabrikant + type zou op een typeplaatje op de behuizing van de as gemonteerd zijn. De spoorbreedte wordt ook genoemd: "23, 27, 30...1315 mm; 1800 ES...1350 mm". Als ik deze gegevens goed interpreteer, dan zijn de meeste assen bruikbaar (m.u.v. de P1800 Estate en de al door iemand anders genoemde 140-serie-assen). Waar je wel op moet letten is de manier waarop de as onder de auto wordt gehouden. Eerdere types Amazone hadden een draagarm uit plat staal en een korte reactiestang ("support arm" en "torque rod"), de latere types hebben twee stangen ("support stay" en "torque rod"). De aangelaste bevestigingspunten van de as zijn verschillend. Beide typen hebben de Panhard-stang. Groeten,Lennard1970 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2001 07:59 #59099 door
Beantwoord door in topic vervangen achteras combi
Dank voor de antwoorden. Een overdrive zit er bij mij al onder, maar ik wil nog even wat meer in toeren zakken (minder herrie), dus alsnog een andere achteras of overbrengingsverhouding.Kan je mij nog een telefoonnummer van de combigarage in Westerbroek geven???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2001 22:08 #59098 door
Beantwoord door in topic vervangen achteras combi
COMBIGARAGE 0504041318

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2001 00:07 #59097 door
Beantwoord door in topic vervangen achteras combi
Ik ben op zoek naar ervaringen en informatie met betrekking tot de verschillende overbrengingsverhoudingen. Vooral ten aanzien van de rij-eigenschappen. Een andere oberbrengingsverhouding verandert het karakter van auto nogal. Vr. gr. Frans de Wolff, Utrecht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.