brede velgen - winterbanden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2001 17:59 #57354 door
brede velgen - winterbanden is gemaakt door
Ik sta op het punt een Amazon aan te schaffen. Deze auto heeft echter zomerbanden. Nu het weer slechter wordt overweeg ik sterk om op winterbanden over te gaan. Omdat het verstandig is hierbij ook te kiezen voor stalen velgen (ipv bijvoorbeeld licht metalen) overweeg ik ook de aanschaf van de 6 inch 195 velgen of 5 inch 165 velgen. Kan iemand me vertellen wat dit ongeveer zou moeten gaan kosten en hoe ik aan de brede velgen kan komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2001 19:42 #59121 door
Beantwoord door in topic brede velgen - winterbanden
Winterbanden moet je op niet op brede velgen zetten, je heb juist wieldruk nodig, dus banden 175 /15 en 4,5 j velgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2001 00:07 #59120 door
Beantwoord door in topic brede velgen - winterbanden
Beste Niels,voor winterbanden is de standaard velgbreedte van 4 1/2 inch aan te raden met de bandenmaten 165-80 of 175-70, hoe smaller hoe beter in dit geval. Voor zomerbanden is vooral de optiek een kwestie van persoonlijke smaak. Er is niets tegen de standaard velgbreedte met dezelfde bandenmaten, ik rij al 30 jaar met Michelin Xzx 165-80 en vele oude rotten met mij. Als je per sé in staal breder wilt, kijk dan op de site van V44-midden bij de technische tips, als je naar lichtmetaal wilt dan kan je de velgen van Minilight in overweging nemen, leverancier in NL: Scandcar.De modevelg uit de jaren 70 was uiteraard de Wolfrace Slotmag in 6 of 7 inch, maar zie maar eens een goed en betaalbaar stel te vinden.Siang Phoa ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2001 12:52 #59119 door
Beantwoord door in topic brede velgen - winterbanden
In hoeverre is het noodzakelijk om met twee typen banden (zomer en winter) te werken? Ik rijd tot nu toe altijd op 1 type band.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2001 23:27 #59118 door
Beantwoord door in topic brede velgen - winterbanden
zolang er geen periode is van langdurige sneeuwval is dat in NL ook niet echt nodig.Bij droge vorst en natte koude regen hebben winterbanden door hun zachtere compound, samenstelling van het rubber, best wel wat voordelen boven gewone zomerbanden. De grootste voordelen zijn er echt bij sneeuw en ijzel.Afgelopen winter was onze 945 op zomerbanden volledig onbruikbaar, de Mini daarentegen... is een Mini, maar zelfs de Amazon op Michelin Xzx van (schande!) 18 jaar oud en dus veel te hard geworden, was op sneeuw beter te beheersen dan de 945.Keuzes: wat kosten 4 winterbanden, hoelang gaan ze mee, 4 of 5 jaar, afhankelijk van jouw kilometrage en snelheid op droog asfalt.Wat kost de reparatie van een forse deuk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.