steekasmoer past niet....

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2001 13:45 #57346 door
steekasmoer past niet.... is gemaakt door
Ach ja, na het een komt het ander. Ondertussen reeds 2 maal de verkeerd steekasmoer gehad (te groot, later type)en vervolgens bij het VOD de juiste besteld. Maarrrr..hij lijkt hetzelfde zonder de "tand des tijds te hebben doorstaan" Ik denk dus dat het de juiste moer is (volgens onderdelenboek) maar dat deze nieuwe nog niet door slijtage de "spitse driehoek" schroefdraad heeft zoals de oude moer en de steek as dit hebben. De nieuwe heeft een iets minder spitse draad. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt, en zo ja, wat heb je toen gedaan, zonder de steekasschroefdraad onherstelbaar te vernielen? Vet en doordraaien???? Geen goed gevoel bij...Het gaat overigens over een 62/63 amazon die nog de oude 444 steekas zou hebben...als ik het allemaal goed begrijp..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2001 16:38 #59137 door
Beantwoord door in topic steekasmoer past niet....
Ha die Arno,Eerst nog even bedankt voor je tip betreffende het verwijderen van daklijsten.Wat steekassen betreft heb ik nogal eens problemen ondervonden met de draad van de as die (door slaan?) aan het begin wat opgestulpt is waardoor de moer er niet meer op wil.Oplossingen die mij aangereikt werden varieërden van afslijpen tot een stukje van de as afzagen.De goede oplossing lijkt mij is zowel de as als de draad van de moer opsnijden.Mijn ervaring is dat het probleem dan definitief over is.Misschien iets voor uitbreiding van het regiogereedschap?succes, Ernst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2001 16:39 #59136 door
Beantwoord door in topic steekasmoer past niet....
Ha die Arno,Eerst nog even bedankt voor je tip betreffende het verwijderen van daklijsten.Wat steekassen betreft heb ik nogal eens problemen ondervonden met de draad van de as die (door slaan?) aan het begin wat opgestulpt is waardoor de moer er niet meer op wil.Oplossingen die mij aangereikt werden varieërden van afslijpen tot een stukje van de as afzagen.De goede oplossing lijkt mij is zowel de as als de draad van de moer opsnijden.Mijn ervaring is dat het probleem dan definitief over is.Misschien iets voor uitbreiding van het regiogereedschap?succes, Ernst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2001 19:36 #59135 door
Beantwoord door in topic steekasmoer past niet....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2001 20:05 #59134 door
Beantwoord door in topic steekasmoer past niet....
Graag gedaan,Nou die ene as is weer ok door een stuk kapot draad van de as af te vijlen (in de 1 op blokken en starten en een stukje pijp op het goede stuk draad ter bescherming). Mijn oom een dagje met de vijl op de "goede schroefdraad bezig geweest" en de moer er met wat loctite (voor de zekerheid) er weer op. Vandaag deze los moeten draaien voor nieuwe remschoenen...jaaa, die zat goed genoeg vast. De andere as met nieuwe moer... voorzichtig de moerschroefdraad iets "spitser" gemaakt en toen met een goedje "molybdeen-sulfide" er voor en achter draaiend op geprobeerd...met zweet in de handen..niet weer schroefdraad kapot maken. Maar het liep ook aan deze kant goed af, strak erop. Het kan zo af en toe toch meevallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.