versnellingsbak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2001 20:30 #57345 door
versnellingsbak is gemaakt door
wie weet het verschil tussen een M40 en een m40G bak?uiterlijk zie ik geen verschil.wie heeft er ervaring met het ombouwen van het binnenwerk van een achteras?Is dit zelf te (zonder bijzonder gereedschap) te doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2001 16:38 #59138 door
Beantwoord door in topic versnellingsbak
Ik heb een extra versnellingsbak staan die ik aan het reviseren ben. Aan de zijkant staat M250, maar het is een M40. Op het geklonken typeplaatje staat ook M40. Er zijn verschillen tussen vroegere en latere M40's. Het betreft vooral de torenas (de as onderin de bak), de vroegere torenas heeft een andere spindel dan de latere en totaal 48 lagernaalden. De latere M40 en M41 hebben totaal 42 lagernaalden. Van het laatste type zijn helaas geen lagernaalden meer te verkijgen. Daarom loopt de revisie van de bak die ik heb staan nogal uit. En ik moet genoegen nemen met beruikbare gebruikte lagernaalden. Het binnenwerk van de achteras is niet zo eenvoudig zelf te vervangen/ombouwen omdat er een speciale oprektool nodig is om de behuizing op te rekken, anders past een tandwiel (ik geloof het kroonwiel) niet door de openening. De benodigde speciale stukken gereedschap zijn SVO2394 en SVO2601.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.