welke banden?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2001 01:41 #57268 door
welke banden? is gemaakt door
Mijn laatste bericht "dit weer..." heeft de nodige controverse veroorzaakt. Er was ook iemand die vroeg naar ervaringen met banden. Nu stond er in de Amazon special van het VCM de opmerking dat goede banden belangrijk zijn door de wegligging. Ik heb Vredestein voor, Firestone achter, en daar ben ik op een minpuntje van de Vredesteins heel tevreden over. Welke banden gebruik(t)en jullie en wat hoe is (was) de ervaring daarmee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2001 10:09 #59428 door
Beantwoord door in topic welke banden?
Beste allemaal,ik en niet alleen ik van de oudgedienden, rij al sinds de introductie ervan op Michelin Xzx in de maat 165-80-15.Nu bedoel ik dit voor Amazon en Katterug, voor 1800, 140 en 164 kan ik niet spreken.Ik denk dat sowieso 4 gelijke banden al meer rust in het onderstel geeft, en vergeet vooral ook niet, dat de samenstelling van het rubber al na 5 jaren hard achteruit gaat door uitdroging, ongeacht jouw kilometrage.Banden zijn dan eigenlijk principieel aan vervanging toe.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2001 12:09 #59427 door
Beantwoord door in topic welke banden?
Mijn velgen liggen bij de straler, en dus erna nieuwe banden erop. Vredestein ben ik al tegengekomen...ben ik natuurlijk zeer benieuwd naar het genoemde min-punt van deze banden.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2001 01:50 #59426 door
Beantwoord door in topic welke banden?
Dat ze redelijk snel beginnen te piepen met warm weer in bochten lang voordat de grens van de tractie bereikt is. Een rotonde met vers asfalt en slechts 40 km/u staat garant voor een leuke piep. Het kan natuurlijk ook met de sporing/uitlijning te maken hebben, maar dat is nog geen jaar geleden afgesteld. De banden die er tot dan toe op lagen waren ongelijk afgesleten (naar de buitenzijde steeds meer). Toen heb ik de zaak laten afstellen en heb er meteen daarna gebruikte - maar gelijk gesleten - banden op gelegd. Nu lijkt het erop alsof deze ook enigszins schuin willen gaan afslijten, maar dan juist meer naar binnen toe. Er zijn echter geen aanwijzingen of symptomen die duiden op verkeerde sporing. Het stuurt goed, het spoort goed, na plaatsing van de nieuwe voorveren was het hele lichte "tuck-under" van de voorwielen ook verdwenen. Tuck under is in het Nederlands volgens mij "positieve wielvlucht". Het tegenovergestelde - negatieve wielvlucht - zie je heel sterk bij de achterwielen van beladen Ford Scorpio's en nog een aantal Duitse auto's met onafhankelijke achterwielophanging met "semi-trailing-arms" (sorry, ik weet echt geen Nederlandse omschrijving voor deze Engelse term).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-01-2002 22:38 #59425 door
Beantwoord door in topic welke banden?
Beste Siang Phoa,Wij hebben ergens een artikel van je gelezen over een stabilistor set, maar kunnen het nergens terugvinden.Graag kontakt over dit onderwerp ivm het 'zwalken'/'weglopen' of hoe je het ook noemt van onze (pas verworven) Duett.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.