rubberringen achteras

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2002 23:05 #57249 door
rubberringen achteras is gemaakt door
Wie weet hoe de rubberringen van de achteras ophanging (1966) gemonteerd moeten worden?Aan de binnenzijde van de ring zit nl. aan 1 zijde een schuine kant.Waarvoor dient deze schuine zijde?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-01-2002 19:18 #59492 door
Beantwoord door in topic rubberringen achteras
Kun je iets specifieker zijn? Beschrijf waar de ring precies gemonteerd dient te worden want ik kan in de detailtekening van mijn onderdelenboek ook geen afgeschuinde (is dit wel een Nederlands woord?) ringen vinden. De enige ring die iets schuins heeft is die tussen de as en de metalen cup zit waarin de schroefveer rust.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-01-2002 19:50 #59491 door
Beantwoord door in topic rubberringen achteras
Lennard het gaat om de de ringen op blz 101, (groep 4) stuknr. 4, onderdeelnr. 653460.Op de tekening is de schuine kant inderdaad niet te zien.De ringen zitten gemonteerd tussen de plaatstalen draagarm en de achteras.Verder lijkt het mij ook onmogelijk om de ringen over de flenzen van de as te krijgen.De enige mogelijkheid om de ringen te monteren lijkt om ze door te snijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-01-2002 20:06 #59490 door
Beantwoord door in topic rubberringen achteras
Dat verklaart waarom ik ze niet kan vinden. Ik heb een catalogus waar alleen de Amazon met B20 motoren in staat. M.u.v. de Combi heeft die alleen het (verbeterde?) systeem met de twee ronde stangen i.p.v. één stang en één plaatstalen deel. Ik weet wel hoe het eruit moet zien want in Haynes staat ook het oude type. Maar als de as-flenzen te dik zijn, hoe heeft Volvo die rubbers er dan oorspronkelijk op gekregen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2002 00:01 #59489 door
Beantwoord door in topic rubberringen achteras
Ja dat vraag ik mij dus ook af, evenals waarom de ringen asymetrisch zijn en welke stand ze gemonteerd dienen te worden.ik had eerst nog het idee dat de schuine kant aan de binnenzijde van de ring gemaakt was om deze makkelijker over de flens te krijgen.maar de ringen zijn zo dik en stug dat ze absoluut niet zijn uit te rekken.een kennis dacht dat de ringen die hij vervangen had uit twee delen bestonden, maar was hier niet zeker van (was 10 jaar geleden).het lijkt mij toch dat dit een vaker voorkomende reparatie is, immers de plaatstalen draagarmen willen nog wel eens verrotten.misschien nog mensen die hier ervaring mee hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2002 16:18 #59488 door
Beantwoord door in topic rubberringen achteras
Bij mij waren de rubbers toen ik ze eraf haalde ook met een opening. Ik ga er dus vanuit, dat dat de enige manier is ze te monteren. Voor de werkzaamheid zal het niet uitmaken, want ze zitten verder opgesloten tussen de draagarm en de as. Joep Gründemann

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2002 16:19 #59487 door
Beantwoord door in topic rubberringen achteras
Bij mij waren de rubbers toen ik ze eraf haalde ook met een opening. Ik ga er dus vanuit, dat dat de enige manier is ze te monteren. Voor de werkzaamheid zal het niet uitmaken, want ze zitten verder opgesloten tussen de draagarm en de as. Joep Gründemann

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2002 17:27 #59486 door
Beantwoord door in topic rubberringen achteras
Als de rubbers af fabriek uit één geheel bestonden, dan vermoed ik dat in dit geval die al ooit eens zijn vervangen. Ik denk dat in de fabriek de rubbers zijn geplaatst voordat de ashelften in het differentieel zijn geperst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.