vochtige achterbak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2002 20:25 #57229 door
vochtige achterbak is gemaakt door
Ik heb met het weer dat we de laatste tijd hebben gehad nogal veel last van een vochtige achterbak (1970 Amazon coach). Er ligt een LPG-tank in, en daar staat meestal condens op. Maar met koud weer moet ik ook geregeld met een zeem de binnekant van het kofferdeksel afnemen.Ik weet dat het rubber niet super meer is (ik heb een nieuw liggen), maar vergergert de aanwezigheid van een gastank het aantrekken van vocht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2002 07:33 #59560 door
Beantwoord door in topic vochtige achterbak
Het klopt inderdaad dat er condens op de LPG-tank kan ontstaat, door het onttrekken van gas (door het draaien van de motor) daalt de druk in de tank en ook de temperatuur. Dit kan inderdaad zodanig zijn dat er condens op de tank ontstaat. Dit trekt in principe geen vocht aan, het vocht moet al aanwezig zijn in de kofferbak. Mijn eigen ervaring hiermee is wel dat de tank (vooral 's-zomers) vochtig kan worden van het condens, maar van het afzemen van de binnenzijde kofferbak of op een andere manier overdadig water was nooit sprake. Ik vermoed dus dat er bij jou toch nog een "lek" is waardoor meer water dan de bedoeling is in de kofferbak lekt.Succes met afdichten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2005 08:26 #59559 door
Beantwoord door in topic vochtige achterbak
Dir probleem had ik oook!
Dacht hetzelfde maar bij mij bleek er een lek te zitten in het sierstripje naast het achterraam en kwam er toch vocht binnen!
Na reparatie weg vocht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.