olielekkage bij koppelingscilinder

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2002 22:05 #57191 door
Ik heb een beetje olielekkage bij de koppelingscilinder.Waar ben ik beter mee af: 1. Een revisieset aanschaffen en monteren? Is dat te doen of is dat een lastige klus.of2. De koppelingscilinder verwijderen en verwisselen voor een ander. Lijkt mij minder werk, maar hoe weet je of je een goede koppelinscilinder hebt. Zijn er inruilmogelijkheden?Zijn er ook financiële argumenten die de keus kunnen beïnvloeden?En wat is technische het beste?Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2002 11:00 #59705 door
Beantwoord door in topic olielekkage bij koppelingscilinder
Een revisieset is een mogelijkheid, maar dan moet je de clinder honen (gladschuren),als je dat niet zit zitten koop je een coplete nieuwe cilinder ( in het VOD)Het verwisselen van de koppelingscilinder is eenvoudig te doen. Oude demonteren, nieuwe monteren, remolie in het reservoir, cilinder ontluchten en klaar is het.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2002 11:45 #59704 door
Beantwoord door in topic olielekkage bij koppelingscilinder
Hallo Ron,Hetzelfde probleem is eerder aan de orde geweest in de Regio Midden. Zie voor reactie van destijds www.volvoamazon.com . Kijk daar bij de rubriek Aandrijving en je vindt dan een artikel over de koppelingscilinder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2002 22:16 #59703 door
Beantwoord door in topic olielekkage bij koppelingscilinder
Ron,ik zit ook al een paar weken met een koppelingscylinder die wat raar doet. Iedere keer na ontluchten heb ik twee weken 'goede koppeling' en daarna is het weer niks. Ik ben wel een beetje zuinig, dus afgelopen weekend de hele boel losgehaald, goed schoongemaakt en weer gemonteerd. Dit heb ik in 1,5 uur gedaan op mijn dooie gemakkie. De boel was ondanks 2 keer vooraf flink ontluchten/spoelen flink smerig dus ik heb goede hoop dat ik voorlopig gewoon door kan gaan. Mocht dat niet zo zijn, dan ga ik voor een goede andere cilinder, over revisiesetjes heb ik gehoord dat die op den duur toch weerproblemen opleveren, zal te maken hebben met maatverschillen schat ik.Succes in ieder geval.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2002 01:04 #59702 door
Beantwoord door in topic olielekkage bij koppelingscilinder
Bedankt voor jullie adviezen.Ik probeer het, mede gezien de prijs, eerst met een revisiesetje voor de hulpkoppelingscylinder. Ben benieuwd of ik daar voldoende mee af ben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2002 21:22 #59701 door
Beantwoord door in topic olielekkage bij koppelingscilinder
goede raad is duur. ik heb inmiddels gewoon een nieuwe gekocht. Het schoonmaken (zie eerdere reactie van mijn kant) bood ook geen soelaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2002 22:20 #59700 door
Beantwoord door in topic olielekkage bij koppelingscilinder
Ik heb de adviezen van jullie maar opgevolgd en een paar Euro's meer neergeteld voor een compleet nieuwe hulpkoppelingscilinder ipv een revisiesetje.Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD