overdrive origineel?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2002 08:50 #57166 door
overdrive origineel? is gemaakt door
Kan iemand mij vertellen waaraan ik kan zien of de overdrive op mijn Amazon uit 69 origineel is of later geplaatst? Ik heb een zeer authentiek pookje (gelijkend aan de ruitenwisser handle) aan de rechterkant van het stuur.Monteerde Volvo ook een verklikkerlampje origineel? Welke kleur en waar? Het draadje om een dergelijk lampje aan te sluiten is er, maar afgedopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2002 09:25 #59815 door
Beantwoord door in topic overdrive origineel?
Aan het chassisnummer kun zien of de overdrive orgineel bij je auto hoort.In het clubmagazine heeft ooit een staatje gestaan met chassisnummers en welke uitvoering daarbij hoorde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2002 20:39 #59814 door
Beantwoord door in topic overdrive origineel?
Chassisnr.: 1e cijfer: 1 voor personenauto, 2 voor combi. 2e cijfer: 2 voor sedan (= 4 drs, dus ook voor combi), 3 voor coach (= 2-drs). 3e cijfer: 1 voor enkele carburateur, 2 voor dubbele carburateur, 3 voor GT-motor.4e en 5e cijfer hebben betrekking op details zoals versnellingsbak. Helaas is het boek waar ik dit uit haal niet specifieker, echter ik heb een M40 (4 versnellingen, zonder O/D) en zijn 4e en 5e cijfer "34". De 4 slaat waarschijnlijk op het aantal versnellingen, wat de 3 betekent weet ik niet (slaat misschien niet eens op versnellingsbak).Het 6e cijfer: 1 of V voor linksgestuurd, 2 of H voor rechtsgestuurd.Dan volgt nog serieletter en -nummer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2002 21:21 #59813 door
Beantwoord door in topic overdrive origineel?
Hallo, Het 5e cijfer van het chassisnummer heeft betrekking op de versnellingsbak, nl. de 1 of 2: M30 (3 versnellingen); 3: M31 (3 versnellingen met overdrive); 4: (M40 4 versnellingen); 5: M41 of M410 (4 versnellingen met overdrive); 6: BW35 (automaat) of tot slot een 8: M40 4 versnellingen met stuurversnelling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.