lekkage versnellingsbakolie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2002 19:57 #57156 door
lekkage versnellingsbakolie is gemaakt door
Na veel zoeken heb ik ontdekt waar ik versnellingsbakolie verlies.Het komt volgens mij uit de kabel van de kilometerteller/snelheidsmeter. Deze kabel komt uit de versnellingsbak (bij mij de overdrive unit). De kabel loopt over de uitlaat langs de onderzijde van de auto.Net boven de uitlaat druppelt de olie uit de kabel en... precies op de uitlaat.Ik wist niet dat er er olie door die kabel loopt?Vraag:Kan er inderdaad olie sijpeken uit de kabel?Is de enige remedie vervangen van de kabel?Groeten,Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2002 23:44 #59843 door
Beantwoord door in topic lekkage versnellingsbakolie
Het probleem ligt waarschijnlijk niet zozeer bij de tellerkabel maar wel bij het oliekeerringetje op de tellerkabelaansluiting .Art nr keerring 380192 Werkje van 10 min.Keerring wel monteren met kleinste dia.naar versnellingsbak toe.Groeten Marnix

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 12:42 #59842 door
Beantwoord door in topic lekkage versnellingsbakolie
Het artikel nr van de keerring geld dit voor een amazone en een p1800e.Ik hep nl met mijn p1800e het zelfde euvel.Graag een reactie.Al vast heel hartelijk bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 19:21 #59841 door
Beantwoord door in topic lekkage versnellingsbakolie
Het euvel dat ik meldde betrof een Amazone met overdrive.Ik neem aan dat het advies om een keerringetje te plaatsen de Amazon betreft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2002 15:33 #59840 door
Beantwoord door in topic lekkage versnellingsbakolie
Het bedoelde keerringetje 380192 is volgens mij geplaatst op alle versnellingsbakken vanaf type M4 tot en met M410;eveneens BW35 automaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.