apk+koppeling

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2002 18:19 #57116 door
apk+koppeling is gemaakt door
Gisteren is mijn Amazon door de keuring gekomen. Alles prima verlopen. Meteen even laten nalopen. Ik heb namelijk wat problemen met mijn koppeling (hydraulisch). Het aangrijpingspunt zit vrij laag. Hij grijpt ook heel direct aan: het is of gekoppeld of ontkoppeld. Een tussenweg is er niet, een beetje doseren dmv laten slippen is er haast niet bij. Heel rustig en beheerst achteruit rijden is dan b.v. ook best moeilijk. Ook bij het wegrijden in z'n 1 heb je soms de ervaring dat ie onder je kont vandaan schiet. Het mannetje dat er naar heeft gekeken (=volvo/amazon-monteur) weet niet waar het aan ligt. De koppelingscilinders lekken niet. De speling op de hulpkoppelingscilinder is goed afgesteld (wat een heel klein beetje heeft geholpen). Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Drukgroep, scheurtje in de koppelingsvork?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2002 21:06 #59956 door
Beantwoord door in topic apk+koppeling
Ik denk dat je het beste het zaakje onder de auto uit kunt halen om te inspecteren want als een ervaren (?) monteur geen externe oorzaak kan vinden zit er niets anders op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 11:00 #59955 door
Beantwoord door in topic apk+koppeling
Ik heb zelf ook last van zo'n effect, speciaal erger als ik er langer mee rijdt en de boel dus warmer is. mogelijk een lucht bel die dan uitzet! Ik denk dat bij mij de oplossing is om de boel goed te ontluchten! Dat lukte namelijk bij installatie niet en alle delen waren gereviseerd! Dus.. ontucht dhet koppelings gedeelte nog eens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.