koppeling 2

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 17:42 #57115 door
koppeling 2 is gemaakt door
Ontluchten heb ik reeds een paar maal gedaan, dat is het niet. Inmiddels ontdekt dat het een inwendige lek moet zijn. Bij het verkeerslicht in z'n 1 met ingetrapte koppeling grijpt de versnelling na eventjes vanzelf aan en slaat de motor dus af. Dat terwijl het pedaal volledig is ingetrapt! Met een hulpje onder de auto gekeken. Pedaal volledig ingetrap, dan zie je na eventjes heel langzaam de hulpkoppelingscilinder weer naar binnen gaan en grijpt de versnelling aan. Ergo: een lek. Uitwendig is het niet want er valt niks te zien en het vloeistofpeil blijft constant. Welke cilinder heeft de meeste kans op een lek? De Master of Slave? Is zo'n lek goed te verhelpen middels een rivisie-set of is het devies toch echt een nieuwe cilinder?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 18:34 #59965 door
Beantwoord door in topic koppeling 2
Als de cilinders oud worden kan een gedeeltevan de wand uit gevreten zijn. dan help alleen goed honen. Er schijnen nu ook overmaten rubbers voor in de zuiger te zijn! Ik dacht dat in ieder geval Scandcar deze heeft. Ik denk dat het de slave cilinder is want anders zou je het toch aan het peil zien in de master reservoir? MAAR als de boel lekt zou er TOCH weer lucht in moeten komen toch?! Dan zou je dat dus bij ontluchten moeten zien! IS dat zo of niet? Ben erg nieuwgierig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 20:33 #59964 door
Beantwoord door in topic koppeling 2
Indien de lek inwendig is, komt er geen lucht in, volgens mij. Dan lekt de vloeistof inwendig weg (van de ene "kamer" naar de andere "kamer"), er is geen contact met de buitenlucht. Hoe en wat is "honen" nu precies? Hoe doe je dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 20:33 #59963 door
Beantwoord door in topic koppeling 2
Indien de lek inwendig is, komt er geen lucht in, volgens mij. Dan lekt de vloeistof inwendig weg (van de ene "kamer" naar de andere "kamer"), er is geen contact met de buitenlucht. Hoe en wat is "honen" nu precies? Hoe doe je dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2002 08:58 #59962 door
Beantwoord door in topic koppeling 2
Is de slave cilinder een beetje makkelijk te verwijderen? Ook als je er onder moet gaan liggen omdat je niet de beschikking hebt over een brug? (is die retourveer bv een beetje makkelijk los te haken?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2002 11:00 #59961 door
Beantwoord door in topic koppeling 2
Honen doe je met een hoonsteentje waar het in ieder geval opneerkomt is dat de wand weer glad wordt en dat de bschadiginging in de wand diede lekkage veroorzaakt er dan uit is, de diameter van de wand is wel groter geworden!Dus je moet er wel zeker van zijn dat de rubbers die je bij het reviseren gebruiktniet een te kleine diamete hebben maar in feite heb je dus een overmaat nodig.En het verwijderen van de slave cilinder is absoluut geen probleem. Kijk bij het losmaken wel even heel goed hoe het zat!eers de slave cilinder los en dan pas de slang.succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2002 16:27 #59960 door
Beantwoord door in topic koppeling 2
Ben met name geinterresseerd hoe je de retourveer makkelijk loshaakt. Is die niet heel strak?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2002 18:41 #59959 door
Beantwoord door in topic koppeling 2
de retourveer zit aan de ene kant vast op de kopplings oog aan de bell huis kant, de andere kant zit vast (als je recht tegen de slave cilinder aankijkt)aan een stukje plat metaal die samen met de slave clinder vast zit. Als je de 2 bouten van de slave cilinder los maakt gaat dat dus ook los. Ik heb dit bij twee auto's al gedaan en nog nooit gehad dat de spanning te hoog was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-02-2002 09:00 #59958 door
Beantwoord door in topic koppeling 2
Bedankt! Als de revisieset binnen is ga ik het proberen. Als ik tegen problemen/vragen aanloop stel ik ze wel weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-02-2002 13:21 #59957 door
Beantwoord door in topic koppeling 2
Bij de beschrijving van de revisie van de koppelingscilinders wordt op pagina 92 van Haynes melding gemaakt van circlip pliers. Wat is, waar koop ik dat of heeft iemand een ander trukje om de circlip los te krijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.