overdriveschakelaar in kap op stuur?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2002 15:02 #57093 door
ik heb een overdrive op de kop getikt, en na revisie wil ik hem inbouwen. maar hoe zit de schakelaar op de stuurkolom in de kap?is de kap tweedelig ingeval van een overdrive? want gewoon een gat erbij maken gaat volgens mij niet omdat je aan twee kanten een pookje hebt, en de kap er dus nooit meer overheen kan?!de schakelaar (en overdrive) komen uit een 144S uit '67 wie heeft hier een oplossing voor?bij voorbaat dank,gijs v. schoonhoven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2002 15:35 #60018 door
Beantwoord door in topic overdriveschakelaar in kap op stuur?
De overdrive schakelaar zit gemonteerd in de kunststof kap. Je moet dus een gat maken (is al voorbewerkt) in de kunststof kap. Vervolgens monteer je een aan/uit schakelaar met frontmontage in de kap. Originele amazon overdrive schakelaar heeft onderdeelnummer 663047, maar is volgens mij niet meer leverbaar. In een elektronica zaak kun je wel iets kopen wat er op lijkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2002 20:41 #60017 door
Beantwoord door in topic overdriveschakelaar in kap op stuur?
bedankt voor je reactie, nog een vraagje,zit de schakelaar aan de kap, of op een beugel aan de stuurkolom?. volgens mij is de overdrive schakelaar van de 144S nagenoeg gelijk aan die van de amazon, er zit alleen een knikje in ipv recht (als ik het goed zie in het onderdelenboek).ik ben van plan die te gaan gebruiken maar die heeft wel frontmontage, maar met twee kruiskopschroeven aan de voorkant, maar die zitten ruim 4 cm uit elkaar, vandaar de vraag of hij soms aan de kap zelf zit gemonteerd (anders moet ik wel een erg groot gat maken).groeten gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2002 10:08 #60016 door
Beantwoord door in topic overdriveschakelaar in kap op stuur?
De overdrive-schakelaar zit aan de kap vast.Deze kap kun je eraf pakken door eerst het stuur te demonteren en vervolgens de schroefjes van het kapje los te maken.Dit kapje kun je er nu zo afpakken en over de richtingaanwijzer schuifen.Aan de binnenkant van het kapje zie je al waar je een gat moet boren. Ik hoop je zo te hebben geholpen, veel succes. Janko.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.