achteras 140 onder een amazone

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2002 18:50 #56959 door
In een voorgaand bericht las ik van een 140 achteras, met schijfremmen, onder een Amazone.Is een 140 achteras onder een Amzaone (model 1968) iets wat zondermeer past of moet het e.e.a. passend gemaakt worden?Ik kom hierop, omdat ik wel wat voel voor schijremmen aan de achterwielen. Dat lijkt mij een modificatie dee moeite waard is.Wie kan mij er wat meer over vertellen?Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2002 22:50 #60459 door
Beantwoord door in topic achteras 140 onder een amazone
Hallo Ron,Ik heb n.a.v. voorgaand bericht hier informatie over opgevraagd. En een garage bij GRoningen (westbroek), die plaatsen zo'n achteras voor ca. 1200 Euro! een hoop geld dus voor een paar schijfremmen.<b>Groet</b><i>Rik</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2002 07:50 #60458 door
Beantwoord door in topic achteras 140 onder een amazone
Ron, Rik,Aangezien ik ook nog steeds gecharmeerd ben van schijfremmen achter (Amazon combi) heb ik ook een keer contact opgenomen met de voorgenoemde garage in het noorden des lands. Zij bouwen een 240 as om, en tevens moet je ook een en ander bij je voorwielen aanpassen om te voorkomen dat voor en achter verschillende wielen zitten. De overbrengingsverhouding wijzigt dan ook zeer sterk, deze ombouw is voornamelijk om het inbouwen van een overdrive niet te hoeven doen. Mijn idee hierover was dat er meer nadelen als voordelen hieraan kleefden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2002 15:24 #60457 door
Beantwoord door in topic achteras 140 onder een amazone
Die Amazon met 140-achteras, dat is de mijne. Welke vorige eigenaar dat ooit heeft gedaan - en vooral hoe - weet ik niet. Feit is dat de auto om die reden waarschijnlijk 14" wielen heeft, en uitstekend remt (met wat gepiep). Als je het ooit eens van dichterbij wilt bekijken, je bent welkom (in Den Bosch).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.