half werkende overdrive

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-05-2002 15:04 #56842 door
half werkende overdrive is gemaakt door
Toen ik eergisteren vanwege een plotselinge file op de snelweg even (te) langzaam (+- 40km/u) had gereden in de overdrive, deed deze het nog maar half. Het leek erop dat hij wel ingeschakeld was maar bij veel gas geven maakte hij toch de toeren van 4e versnelling zonder overdrive. Aantal keer in- en uitschakelen had geen effect, totdat ik een keer inschakelde zonder te ontkoppelen (doe ik normaal altijd wel), en toen pakte hij hem weer helemaal. Net alsof ie al die tijd half aangestaan had en niet over een soort van dood punt heen kwam. Is dit normaal of moet ik mij zorgen gaan maken over mijn overdrive (inmiddels weer kilometers probleemloos mee gereden en in- en uitgeschakeld).<br>Groet, <i>Marko</i> (Amazon combi 1967 B20A)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-05-2002 19:48 #60850 door
Beantwoord door in topic half werkende overdrive
Ik zou het even aanzien, maar het zijn wel de eerste tekenen dat een revisie in de nabije toekomst noodzakelijk wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2002 22:31 #60849 door
Beantwoord door in topic half werkende overdrive
Het is mogelijk dat het oliepijl in de versnellingsbak te laag is. Of de O ring van de plunje van de oliepomp in de overdrive is aan vervanging toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-05-2002 17:25 #60848 door
Beantwoord door in topic half werkende overdrive
Dezelfde verschijnselen had ik ook,in het algemeen vult men de overdrive met 20W50,dit is niet goed!Na het schoonmaken van het filter en vullen met de voorgeschreven SAE30 olie was het probleem opgelost!Laat je niet direkt overhalen tot het reviseren,vaak is het probleem eenvoudig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.