aandrijfas

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 09:05 #56748 door
aandrijfas is gemaakt door
het lukt mij maar niet om een goede, trillingvrije, aandrijfas te vinden voor onze amazon uit '65. Ook het derde gemonteerde exemplaar is teleurstellend. wie kan mij helpen? bel eventueel 030-6040134

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 11:32 #61109 door
Beantwoord door in topic aandrijfas
Aandrijfassen zijn pas trillingvrij als ze gebalanceerd zijn. Balanceren gaat met gewichten. Die willen wel eens loslaten.Weet je zeker dat de aandrijfas het probleem is? Als de koppeling en het vliegwiel los zijn geweest en niet op precies dezelfde manier (vliegwiel) of gecentreerd (koppeling) zijn teruggezet, dan heb je ook een grote kans op trillingen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 12:09 #61108 door
Beantwoord door in topic aandrijfas
dit was ook mijn idee: als er al drie assen zijn geprobeerd, en geen enkele van hen geeft bevredigend resultaat, lijkt het me sterk dat de fout elders te zoeken is.Ikzelf heb ook al eens een aandrijfas vervangen door een andere occasie, en dit gaf geen enkel probleem.<br>Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 17:46 #61107 door
Beantwoord door in topic aandrijfas
Liggen de kruiskoppelingen in de goede lijn??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 20:35 #61106 door
Beantwoord door in topic aandrijfas
de kruiskoppelingen liggen inderdaad in de goede lijn. Ik weet welhaast zeker dat "het" de aandrijfas is aangezien een geleende as het probleem zo goed als elimineerde. Nu nog een goede vervanger..........alvast bedankt voor de reactie's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2002 21:39 #61105 door
Beantwoord door in topic aandrijfas
Een nuttige tip is bij demontage van de aandrijfas de verschillende delen goed te merken en precies op dezelfde wijze weer monteren.Als je de delen draait en foutief monteert krijg je trillingen doordat de uitbalanceer gewichtjes verkeerd zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.