kruisjes of tussenlager ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2002 22:25 #56737 door
kruisjes of tussenlager ? is gemaakt door
Tijdens het rijden meende ik steeds een licht geklik te horen, bijna niets, maar toch. Ik ben even onder de opgekrikte (assteunen) amazon gekropen en heb het vrije achterwiel rustig met de hand rondgedraaid terwijl ik on de de as lag. Ik hoorde dit hele lichte klikken (alsof er een lagerkogeltje telkens naar beneden valt). Aangezien het geluid bij het tussenlager en dus ook een van de kruisstukjes to horen is, vraag ik mij af welke van de twee het meest aannemelijke is. Kruisjes vervangen hoor ik regelmatig maar tussenlager lijkt niet aan de orde van de dag. Heeft iemand dezelfde geluiden gehoord? Wat is de diagnose, voordat ik de hele as eronder uit ga halen..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2002 12:11 #61135 door
Beantwoord door in topic kruisjes of tussenlager ?
De kruiskoppelingen voel je meestal wel als je de as met de hand ronddraai, er zit dan spelling in. Het tussen lager lijkt een betere optie. Overigens een as eronderuit halen is niet zoveel werk. Voorste (versnellingsbak) en achterste (differientieel) flensverbinding losbouten en dan haal je het achterste stuk er zo uit. 4 boutjes om het lagerhuis los te halen en het voorste sutk ligt ook los. Moet je toch in een half uur kunnen klaren. Lager vervangen en in omgekeerde volgorde er weer in zetten. Voor het eten moet dat lukken, wel eerst je handen wassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2002 19:22 #61134 door
Beantwoord door in topic kruisjes of tussenlager ?
Als er over problemen met kruisstukjes gesproken wordt, heeft men het altijd over te veel speling, dit komt inderdaad veel voor, maar een kruisstukje kan ook vast gaan zitten, waardoor je een knerpend geluid hoort, ik geef toe dit komt niet zo veel voorDus jou probleem schrijf ik toe aan de kruiskoppelimg.ve.gr Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.