vervangen veren voor. hoe?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2002 22:32 #56684 door
vervangen veren voor. hoe? is gemaakt door
Hoe vervang ik mijn voorveren op de eenvoudigste manier? (Amazon B20 '70)Dus met het minste sleutelwerk. Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2002 23:00 #61270 door
Beantwoord door in topic vervangen veren voor. hoe?
Voorkant op assteunen onder kokerbalken, wielen eraf, schokdempers eruit, onderste draagarm ondersteunen met krik (waar de schokdemper zat), stabilisatorstang losmaken, vier bouten waarmee onderste fuseekogel aan draagarm zit verwijderen, geheel (rem+naaf+onderste fusee) stukje naar boven scharnieren en onderste draagarm langzaam laten zakken. Veer uitnemen, nieuwe plaatsen en bovenstaande in omgekeerde volgorde weer terugzetten. Misschien heeft de onderste draagarm wat aansporing nodig om ver genoeg naar beneden te zakken om de veer uit te kunnen nemen, bij mij hielp een voetje op de draagarm.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2002 20:39 #61269 door
Lennard,Had je ook de spoorstang losgemaakt?Jan

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2002 21:57 #61268 door
Jazeker, was ik vergeten te vermelden. De spoorstang moet los om het geheel naar boven te kunnen scharnieren.Als je een foto wilt zien van hoe dat eruit ziet, stuur dan even een mailtje naar lweekers@hetnet.nl.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2002 22:18 #61267 door
Moet je de veren niet opspannen met een draadeind, anders springt de hele zaak je om de oren! Monteren is zo ook mekkelijker.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2002 22:50 #61266 door
beste Jan er is volgens mij maar een methode gewoon die in het boek staat dwz. de boel slopen en met een grote banden lichter de onderste draagarm naar beneden drukken, kan wel lastig zijn, en de veer eruit wippen en een nieuwe erin drukken, ik heb het 2 maanden geleden nog gedaan, succes groetjes Arie

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2002 01:30 #61265 door
>>> Moet je de veren niet opspannen met een draadeind, anders springt de hele zaak je om de oren! <<<Dat is bij de Amazon helemaal niet nodig. Als de onderste draagarm naar beneden hangt is de veer al spanningloos.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD