koppeling 164

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-08-2002 21:00 #56588 door
koppeling 164 is gemaakt door
Geacht Forum,De koppeling van mijn volvo 164 gaat erg zwaar.De koppeling,drukgroep, druklager en toplager zijn 20.000 km geleden vernieuwd.De koppelingskabel is 1000 km geleden vernieuwd, maar hij blijft toch erg zwaar gaan.Vooral uit stilstand wegrijden slaat hij 50% van de af, behalve als ik exta gas geef maar dat geeft weer zoveel herrie.Hoe los ik dit op, wat kan de oorzaak zijn?Kan het aan het merk van de drukgroep of koppeling liggen?.Kan iemand mij a.u.b. helpen.Groetjes Francien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2002 12:47 #61576 door
Beantwoord door in topic koppeling 164
Francien, je bent niet helemaal duidelijk in je probleemstelling. Gaat de bediening van de koppeling nu zwaar, of trekt de auto zwaar op? Als de bediening zwaar gaat dan is dat vervelend maar zou je geen extra behoeven te geven. Is de bediening van de koppeling normaal maar trekt de auto zwaar op, dan ligt het m.i. niet aan de koppeling maar zul je eerder in de richting moeten zoeken van bv. slepende remmen of (veel) te weinig motorvermogen tgv slijtage of onjuiste afstelling(en).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2002 15:05 #61575 door
Beantwoord door in topic koppeling 164
aanvulling op de eerdere reactie: bedoeld wordt uiteraard dat er geen extra GAS gegeven behoeft te worden (bij het optrekken) als alleen de bediening van de koppeling zelf,zwaar gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.