overdrive

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 12:24 #56566 door
overdrive is gemaakt door
Nu ik toch bezig ben: loont het om een overdrive te monteren in amazone P122S, B18 met dubbele carburateurs? Is het stiller? En wat moet zo'n bak dan, exclusief inbouwen, dan kosten. En komen er nog meer kosten dan alleen sec die overdrive?groet , paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 18:14 #61663 door
Beantwoord door in topic overdrive
Daar gaat ie: Het loont niet snel op je benzine of gasverbruik, ik ging van 1:8 naar 1:8,5 op gas. Waar het het wel op loont is het rij confort, je motor wordt stukken stiller (scheelt bij mij ongeveer 1000 toeren op de snelweg met 120km/h) en dat was voor mij voldoende reden om hem aan te schaffen. Voor 900 euro heb je een goede 2e hands overdrive met M41 versnellingsbak. Extra kosten zijn eventueel de inbouw en als je pech hebt de schakelaar aan het stuur (die is duur, dat rijmt). Probeer de schakelaar dus bij de OD te kopen. Misschien kun je wat besparen als je je huidige versnellingsbak kan inruilen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 19:00 #61662 door
Beantwoord door in topic overdrive
Rijdt heerlijk zo'n overdrive. 't Kost een hoop geld, maar - als je auto verder in goede staat is en je rijdt geregeld - dan is het beslist de investering waard.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 21:20 #61661 door
Beantwoord door in topic overdrive
Als je je Amazon alleen in het weekend rijdt, dan zou ik het niet doen. Ik rij dagelijks, ben ermee op vakantie geweest e.d. en ik ben nog steeds niet van plan een O/D te monteren. Het spartaanse van de 4-bak (de hele Amazon trouwens) was voor mij juist de reden om ontwaardingsvehikel (= moderne auto) weg te doen en alle km's met de Amazon te gaan maken (15.000-17.000 km/jaar). Ik verander voorlopig niets...maar de keus is aan jou.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2002 14:56 #61660 door
Beantwoord door in topic overdrive
Niet zeuren maar onderbouwen voor een rustig interieur geluid, minder brandstof verbruik, en dus comfor in je VOLVO. Voor de bediening en aansluiting van de overdire lees het artikel in het volgende clubblad. SuccesDries van der Heijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.