stellen differentieel mogelijk?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-09-2002 21:11 #56550 door
een tijdje terug vroeg ik op dit forum wat de oorzaak van de boink die ik hoorde kon zijn. Ik kreeg de suggestie dat het wel eens het differentieel kon zijn. Dit lijkt mij nu ook het meest waarschijnlijk, als ik tijdens het schakelen mijn voet op het gas houd heb ik nl geen probleem. En de boink (is trouwens meer kloink) is de vervanger van een ander geluid (iets van oewieowie). Affijn, mijn vraag is eigenlijk: kan ik iets stellen aan een differentieel of moet ik (op termijn op zoek naar een ander, en moet ik dan meteen maat een complete as vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 08:12 #61710 door
Beantwoord door in topic stellen differentieel mogelijk?
Je kan een differentieel stellen, dit is echter een lastige klus. Zie je Hayens manual.Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 08:13 #61709 door
Beantwoord door in topic stellen differentieel mogelijk?
Je kan een differentieel stellen, dit is echter een lastige klus. Zie je Hayens manual.Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 10:04 #61708 door
Beantwoord door in topic stellen differentieel mogelijk?
Voordat je begint moet je heel zeker weten dat het je differentieel is. Het is namelijk of een hele dure (laten doen) of een hele moeilijke klus (je hebt gereedschap nodig om het diferentieelhuis op te rekken). De 'kloink' kan ook heel goed veroorzakt worden door versleten spiebanen. Dit is 'erg' goed te horen als je van achteruit rijden naar vooruit rijden schakelt. Ik heb ooit gehoord dat dit op te lossen is met Loctite maar of het klopt weet ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 21:04 #61707 door
Beantwoord door in topic stellen differentieel mogelijk?
Mee eens, want nadat ik Haynes gelezen had betreffende de procedures van het differentieel weet ik dat dit een van die dingen is die ik liever uitbesteed. Voor sommige dingen is net iets teveel kennis, kunde en ervaring nodig om het juist te doen. Wat overigens niet wil zeggen dat je het niet zelf zou kunnen doen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.