versnellingsbak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 13:06 #56510 door
versnellingsbak is gemaakt door
In heb een gereviseerde (M41) bak met overdrive gemonteerd in mijn AMA. Na ca. 1000 km gereden te hebben begon de 4e versnelling te sputteren: bij gas terugnemen schoot ie eruit, bij inschakelen gekraak. NU kan ik helemaal niet meer in de 4e: wel tijdens ontkoppelen in de 4e schuiven, dan bij opkomen van de koppeling gekraak, niet inschakelen. Wat kan er aan de hand zijn? Tussen haken: het rijden met OD is echt fantastisch, veel minder motorlawaai!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 15:36 #61897 door
Beantwoord door in topic versnellingsbak
Ik zou reclameren bij de leverancier van de gereviseerde bak. Na 1000 km mag dit niet optreden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2002 22:04 #61896 door
Beantwoord door in topic versnellingsbak
bakprobleem lijkt mij veroorzaakt door een defect aan de synchomesh ring(en) en de bijbehorende pallen. Bak moet dan uit elkaar. Het juist monteren van die pallen en ringen is een precies werkje. Zelf ook problemen gehad met gebroken pallen en een gebroken synchromesh ring. Mijn bak zat vast in de derde en was daar met geen paard uit te krijgen. Probleem met veel geduld opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2002 09:47 #61895 door
Beantwoord door in topic versnellingsbak
Ik ga a.s. vrijdag naar Nordrive in Drachten om de bak uit elkaar te halen. Zij hebben de revisie uitgevoerd (ik heb 'm niet bij hen gekocht..). Ik laat weten hoe eea uitpakt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2002 10:30 #61894 door
Beantwoord door in topic versnellingsbak
Ik ben bij Nordrive geweest. Flok Boer heeft de versnellingsbak volledig gedemonteerd. Van de 4e versnelling bleek de synchromeshring kapot te zijn. Drie tussenschotjes waren volledig weggeslagen. De bak was ook bijzonder vervuild: smeer met metaaldeeltjes. We hebben de bak met een nieuwe ring (en nieuwe lagers) weer opgebouwd. De service van Flok Boer is fantastisch! Alle onderdelen liggen voor het grijpen, hij heeft een zelf ontworpen testbank voor de overdrive, en hij heeft veel verstand van de dingen die hij doet. En hij werkt voor een zeer schappelijke prijs, aanrader!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.