automaat bw35

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2002 19:14 #56475 door
automaat bw35 is gemaakt door
Wie kan me vertellen waarom mijn 3 traps automaat, BW 35 dus, soms slecht in de eerste trap gaat om weg te kunnen rijden. Soms rijdt hij direct weg maar soms duurt het een tijdje voor dat de wagen gaat rijden als je van P naar de N hebt geschakeld. Het laatste gaat dan gepaard met een flinke dreun. Iets met de olie??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2002 20:09 #62047 door
Beantwoord door in topic automaat bw35
Ger,Inderdaad is het belangrijk om het oliepeil te checken, dit dient met stationair draaiende motor te geschieden en niet (wat velen denken) met de motor af.Er is een variatie op de maatstok voor "cold" en "warm" wat voor zich spreekt.Mijn BW35 is recent gereviseerd en heeft dit symptoom ook als de wagen net is gestart, remedie is even in alle drie de standen de pook zetten opdat de druk in de bak in alle trappen op peil komt.Dit kan ook door voorzichtig gas te geven, echter niet te wild dan krijg je die "klonk"en da's niet goed voor het oude beesie.Als laatste is het aan te raden de ATF olie te vervangen iedere 3 jaar, of eerder als de kleur donkerder wordt (dus niet meer mooi rood) dit laatste duidt op oververhitting.Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.