koppelingshuis

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2002 11:35 #56447 door
koppelingshuis is gemaakt door
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn koppelingshuis kan schoonmaken. De cilinder is door corrosie vast geroest. Het huis is van zink, en ik weet niet of een “normale” roest oplosser mag gebruikt worden.Bestaat er een alternatief of goede manier voor???…Hoe kun je het beste deze onderdelen behandelen/conserveren? Het zelfde geldt voor mijn remhuis. Deze werkt goed, maar is alleen wat roestig van binnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-10-2002 07:57 #62129 door
Beantwoord door in topic koppelingshuis
Het koppelingshuis is volgens mijn weten van aluminium, zink wordt (tevens volgens mijn weten) nooit als een constructiemateriaal gebruikt maar altijd ter bescherming tegen corrosie. Het gebruik van "normale" roestoplossers lijkt mij geen probleem aangezien deze altijd een alcohol of oliebasis hebben. Wat je met het remhuis bedoelt is mij onduidelij. ALs je de hoofdremcilinder bedoelt, dan kan je die uiwendig wel conserveren (verven), maar inwendig moet je het metaal blank laten. Je kan hooguit voor de tijd dat het "droog" staat speciaal vet hiervoor gebruiken.Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-10-2002 22:07 #62128 door
Beantwoord door in topic koppelingshuis
Inderdaad, gewoon WD 40 o.i.d. gebruiken en de tijd nemen. Eventueel na enige tijd (dagen) de cilinder een beetje intikken en proberen er uit te halen. Als het binnen huis slechts weinig is aangetast, licht opschuren met fijn watervast schuurpapier en wat (rem) olie.Alles na de tijd goed reinigen.Bij meer corrosie, het huis licht honen ( let op tolerantie. Nieuwe rubber cupjes er in en dan werkt hij weer als nieuw.N.B. Als de diameter echter te groot wordt en de cupjes te makkelijk bewegen heb je kans op lekken, wat bij de hoofdrem cilinder wel een beetje erg gevaarlijk kan zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.