'kloink' aan de achterkant

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2002 16:09 #56371 door
'kloink' aan de achterkant is gemaakt door
Als ik weg rij van een een parkeerplek waar mijn amazon een paar dagen heeft gestaan op de handrem hoor ik eerst een soort 'kloink' geluid aan de achterkant.ik dacht zelf dat het misschien iets te maken heeft met de (hand)rem.weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn en of het iets is dat kwaad kan/ verholpen moet worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2002 08:38 #62397 door
Beantwoord door in topic 'kloink' aan de achterkant
Ik kan me voorstellen dat de remblokken een beetje blijven "plakken" als de auto een paar dagen stil staat. Dus op het moment dat je de handrem los doet blijven ze aanliggen in je trommel. Rij je weg, dan komen ze los en geven ze de "kloink". Volgens mij een redelijk onschuldig fenomeen. Probeer eens de auto zonder handrem weg te zetten, als er dan geen "kloink" is weet je bijna zeker dat het inderdaad met de handrem te maken heeft. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2002 12:06 #62396 door
Beantwoord door in topic 'kloink' aan de achterkant
Als dit zo is natuurlijk je remmen loshalen en alles goed schoonmaken en smeren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2002 17:17 #62395 door
Beantwoord door in topic 'kloink' aan de achterkant
Het kan ook je uitlaat zijn: als de ophangrubbers zijn versleten kantelt je uitlaat tegen je bumper bij het wegrijden.Groet, Michiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2002 21:40 #62394 door
Beantwoord door in topic 'kloink' aan de achterkant
De stabilisator stang heeft rubbers: deze kunnen ook versleten zijn: ga eens onder de achterkant van de auto liggen en probeer eens wat te trekken en te duwen aan de diverse delen van de achterwiel ophanging.Neem ook de veren even mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2002 11:14 #62393 door
Beantwoord door in topic 'kloink' aan de achterkant
Als de klonk slechts eenmalig optreedt net bij het wegrijden na een paar dagen stil gestaan te hebben, dan zijn het vrijwel zeker de remvoeringen die tegen de trommel aan blijven 'plakken'. Remedie: auto wegzetten in de achteruit of de eerste versnelling, handrem niet gebruiken en bij het starten de gewoonte aanwennen om eerst te controleren of de versnellingsbak in de vrij staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.