knikker in de aandrijving / overdrive?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2002 17:24 #56336 door

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2002 17:33 #62490 door
Beantwoord door in topic knikker in de aandrijving / overdrive?
Ik rij nu een enige tijd met een overdrive, J-type. Bevalt echt prima, maar ik hoor de laatste tijd een knikkerend geluid tijdens het rijden. Ik denk ter hoogte van bak en overdrive. Ik hoor het met name bij het optrekken in de lagere versnellingen. Zou ook resonantie kunnen zijn. Ook heb ik het idee dat de overdrive, als ik door een kuil rij, doorslaat op de achterste motorsteun. Ik hoor dan een duidelijke bonk. Rubbers zijn vernieuwd. Achterste rubber onder de bak is bedoeld voor overdrive, dus extra stug. Is er iemand die dit bekend voorkomt?Is er een aangepaste motorsteun nodig indien een overdrive wordt gemonteerd? Waar kan de rammel vandaan komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2002 21:17 #62489 door
Beantwoord door in topic knikker in de aandrijving / overdrive?
Vaak wordt zo'n bonk toch veroorzaakt door het stootrubber onder de Bak/overdrive.Dit heeft vaak veel te lijden en kan niet zo goed tegen olie.Een methode om het te checken op de brug/smeerput is om een koevoet te plaatsen tussen bak en tunnel en te zien hoever hij naar beneden komt.Wellicht kun je het op deze wijze opwekken en zien waar het vandaan komt.Andere optie is bussen achterste draagarmen, dit kun je gelijk bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2002 12:07 #62488 door
Beantwoord door in topic knikker in de aandrijving / overdrive?
Om je motorsteun te beschermen tegen olie heb ik een kunststof plaatje voor mijn rubber gehangen (bevestigen aan moeren steun). Het beetje olie wat naar achteren slaat komt hiertegen en mijn rubber blijft schoon. Niet origineel maar wel voor het behoud van je rubber. Zie ook tips en trucs site regio oost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2002 22:25 #62487 door
Beantwoord door in topic knikker in de aandrijving / overdrive?
De bonk kan ook veroorzaakt worden door je uitlaat. Aan je versnellingsbak zit een soort uithouder die je uitlaat daat vastzet, die wordt nog wel eens vergeten terug te zetten nadat de bak eraf is geweest of als je een andere bak hebt gekregen. Ik heb zelf erg lang gezocht voordat ik dat had gevonden. Wat betreft de knikkers, dat klinkt als een klassiek geval van pingelen. In lage toeren optrekken geeft een geluid als knikkers in je cylinders. Erg slecht voor je motor en te voorkomen door je ontsteking af te stellen (hij staat nu te vroeg) of benzine met een hoger octaangetal (RON98) te tanken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.