overbouwen koppelingskabel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2002 09:21 #56294 door
overbouwen koppelingskabel is gemaakt door
Ik heb een amazon uit 1966 met hydraulisch koppelingsmechanisme. Graag zou ik van mijn andere amazon b20a uit 69 het koppelingsmechanisme met kabel willen overbouwen ipv het hydraulische systeem. Op welke manier is dit mogelijk ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2002 11:54 #62610 door
Beantwoord door in topic overbouwen koppelingskabel
Onderaan zal het geen probleem zijn bovenaan bij de pedalen wat meer. Je zal deze moeten wisselen. Vraag waarom wil je naar de kabel? Als je het goed onderhoud is er toch niets aan de hand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2002 21:07 #62609 door
Beantwoord door in topic overbouwen koppelingskabel
Ik wilde de kabel overbouwen omdat dit minder onderhoud vraagt. (lekkende pompjes enzo); De betreffende volvo heeft 10jaar stilgestaan en de remolie heeft natuurlijk het hydraulisch systeem zodanig aangetast dat ik zowieso alles moet vernieuwen en aangezien ik niet dagelijks met de amazone ga rijden vrees ik om opnieuw problemen te krijgen met het hydraulisch systeem. De jongere amazone die als donor dient heeft een kabelkoppeling en het leek me veiliger die over te bouwen; Wat bedoel je met de moeilijkheid aan de pedalen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2002 07:43 #62608 door
Beantwoord door in topic overbouwen koppelingskabel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2002 08:23 #62607 door
Beantwoord door in topic overbouwen koppelingskabel
Griet,Iets heel anders; ik begrijp dat je een B20 Amazon als donor gebruikt. Heb je dan misschien ook de kunststof kap rond de stuurkolom "over"? Ik wil bij mijn Amazon een contactslot met stuurslot (dus aan de stuurkolom) monteren, en zoek hiervoor nog deze kap. Als je het geheel (kap + stuurstang + contactslot) kwijt wil hoor ik dat ook gaarne. Bedankt alvast voor je reactie.Robert (e-mail: robert.iris@hetnet.nl)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2002 15:41 #62606 door
Beantwoord door in topic overbouwen koppelingskabel
Met nen groten hamer en goed kloppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2002 14:07 #62605 door
Beantwoord door in topic overbouwen koppelingskabel
Als je de huidige koppelingscylinders goed en zorgvuldig reviseert (revisiestetje kopen) heb je er voorlopig echt geen onderhoud aan. Heb ik ook gedaan en het werkt nog steeds perfect, ookal gebruik ik de amazon niet dagelijks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2002 20:14 #62604 door
Beantwoord door in topic overbouwen koppelingskabel
Ik weet nog niet of ik je die kan geven want het contactslot van de B18 is kapot en misschien bouw ik het zelf ook over

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.