stroomvoorziening overdrive

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2003 11:53 #56228 door
stroomvoorziening overdrive is gemaakt door
De overdrive van mijn 145 (B20) doet het niet. Als je de stuurhendel naar beneden haalt hoor je geen relais "klikken" (tip van Nordicar). Dat zou betekenen dat de stroomtoevoer onderbroken is. Kan iemand mij vertellen waar dit relais zit en of de stroomtoevoer ook door de multistekker van het contactslot loopt (daar heb ik namelijk aan gewerkt).Alvast bedankt voor e.v.t. info.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-01-2003 08:24 #62842 door
Beantwoord door in topic stroomvoorziening overdrive
Werner, de stroomtoevoer loopt via de solenoid. een grijs cylindertje aan de zijkant.Mijn idee is dat de solenoid het heeft begeven, er is nog een relais ergens in de motorrruimte maar ik weet niet waar in de 145.Zou een werkplaatshandboek aanschaffen.De bediening verloopt via de handel aan de stuurkolom, wat heb je precies gedaan in die buurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-01-2003 16:11 #62841 door
Beantwoord door in topic stroomvoorziening overdrive
Meten is weten.Kijk eerst of er spanning staat op de draad die aan de solenoid vast zit, is dit het geval moet je het bij de solenoid zelf gaan zoeken ( geen goede massa bv.).Staat er geen spanning op kan je ook nog kijken of de schakelaar bij het stuur spanning krijgt en of de schakelaar goed werkt.Blijkt dit in orde te zijn moet je gaan zoeken naar het goede relais.Bij mijn 145 zit aan de rechter zijkant van de motor ruimte een rijtje relais.Een grote ronde voor de achteruitrij lichten en een beetje ovale voor het groot licht.Verder is het afhankelijk van welk type je heb of er nog meer relais geplaats zijn.Soms kan je de draad die onder de wagen wegloopt naar de solenoid volgen naar het relais.Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.