achterwiel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2003 21:21 #56180 door
achterwiel is gemaakt door
Bij het maken van bochten komt er sinds kort een kort en steeds herhalend tsjk-geluid van het linker achterwiel. Het maakt niet uit of ik de bocht linksom danwel rechtsom maak. Het valt vooral op bij niet al te hoge snelheden. Ik heb aan het wiel gewrikt, maar er zit geen speling op. Het draait ook mooi rond en remmen gaat ook gewoon normaal. Na een stuk gereden te hebben voelt de linker trommel iets warmer aan dan de rechter, maar de auto trekt tijdens het rijden of remmen niet naar een kant, en ook het rempedaal voelt normaal aan. Iemand een idee wat het kan zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2003 12:07 #63018 door
Beantwoord door in topic achterwiel
Ik zou het wiel en de remtrommel er eens afhalen en kijken wat er dan te zien is. Heb je zelf stellende remmen? dat wil wel eens anders werken dan bedoeld. Rustig kijken kan geen kwaad en met een trommel trekker is het meestal een karweitje van niets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2003 13:25 #63017 door
Beantwoord door in topic achterwiel
Lennard, je kan mijn trommeltrekker wel lenen (volgens mij woon ik om de hoek). Mail even naar wa.bijlsma@pinkroccade.com.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2003 21:42 #63016 door
Beantwoord door in topic achterwiel
Op zich kan het stelmechanisme niet goed werken maar dan loopt-ie niet aan, ik zou de rubberslangen checken die willen wel eens verouderen en als een ventiel gaan werken.Dan gaat de trommel wel aanlopen.Ongeveer 70% van de remdruk komt op de voorremmen en dus kan zo iets sluimerend beginnen, uiteindelijk gaat een achterwiel blokkeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2003 12:15 #63015 door
Beantwoord door in topic achterwiel
Het is mogelijk dat de spatlappen in de bocht de weg raken. Komt met name voor als er afwijkende banden op zitten met een kleine diameter als standaard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2003 23:28 #63014 door
Beantwoord door in topic achterwiel
Dank je voor het aanbod, maar de speciale trommeltrekker heb ik zelf. Zodra ik er tijd voor heb zal ik de trommel er eens af halen en het zaakje bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2003 15:17 #63013 door
Beantwoord door in topic achterwiel
probeer eerst dat je zeker weet of het niet uit het wiel komt, zelf een keer gehad dat een balanceerloodje scheef zat, wellicht een wielsierring scheef? maw eerst wiel wisselen met een ander succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.