ronkend geluid achteras?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2003 21:15 #56088 door
ronkend geluid achteras? is gemaakt door
Sinds kort heb ik een nieuw geluid erbij. Bij mij 67-er Ama B18A hoor ik regelmatig een ronkend, brommend, sonoor geluid van de aandrijving komen. Er zit al een nieuwe koppelingsplaat in en het differentieel is net bijgevuld. Ik vermoed zelf de kruiskoppelingen maar mijn ervaring hiermee is een schuddend gevoel en geen zwaar geluid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2003 01:42 #63384 door
Beantwoord door in topic ronkend geluid achteras?
Hoi Cees,Mij klinkt het ook als kruiskoppeling. Temeer, toen bij eigen Amazon een kruiskoppeling slecht begon te worden ik wel een zwaar sonor geluid had, maar dan in combinatie met movermatige trilling. Heb jij geen last van trilling ? Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-03-2003 21:52 #63383 door
Beantwoord door in topic ronkend geluid achteras?
Als je de kruiskoppeling verdenkt: Even onnder de auto en "wringende" beweging op de punten waar de k.k. zitten maken. De speling is dan zo te voelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2003 20:45 #63382 door
Beantwoord door in topic ronkend geluid achteras?
Klopt, even de beide delen beetpakken en stevig torderen/wringen, of proberen te... (als het goed is)Elke speling die je voelt hoort daar niet te zitten. Vervangen van je kruiskoppeling is dan de enige optie. Als je toch onder de auto ligt check dan ook je steunlager van de cardanas, vaak is de rubber ophanging verrot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.