hydraulic olie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2003 16:16 #56021 door
hydraulic olie is gemaakt door
In de automaat van mijn p1800 moet hydraulic olie. Mijn vraag: welke moet dit zijn? Tot nu toe gebruikte ik ATF-2. Goed of fout? En wat is verschil tss ATF-2 en ATF-F? Kan ik ATF-F ook gebruiken? Kan ik ATF-2 en ATF-F mengen zonder gevaar?<br>Vast bedankt, vlas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2003 21:34 #63645 door
Beantwoord door in topic hydraulic olie
Op zich zijn de ATF olieën onderling te mengen, hoe verder in het alfabet de laatste letter hoe moderner de olie.Ik had tot voorkort ATX in mijn BW35.Het viel mij op dat deze toch snel verkleurde (binnen 10K km) en afgelopen week heb ik de bak afgetapt en Penrite Auto DX II erin gedaan.Dit is specifiek voor klassieke ZF en Borg Warner bakken en werd geadviseerd door meerdere specialisten.Bak schakelt perfect en het verschil met de verkleurde olie is merkbaar, het resultaat op langere termijn moet ik nog ervaren..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2003 11:25 #63644 door
Beantwoord door in topic hydraulic olie
ATF (Automatic Transmission Fluid) type F wordt vooral gebruikt voor de oudere Ford automaten (zoals bijv. in de C4 in de Mustang). Voor de meeste anderen is Dexron-II prima (en deze wordt ook vaak zonder problemen in de oudere Ford automaten gebruikt). Het verschil tussen F en Dexron-II is dat de laatste wat meer slip toelaat. Snel bruin wordende ATF is een slecht teken. Dan is er teveel slip in de bak waardoor de rembanden verbranden. Bij een oude autmaat kan dat revisie betekenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2003 16:56 #63643 door
Beantwoord door in topic hydraulic olie
De bak is vrijwel nieuw, ca 10K kilometer na revisie, nee het probleem is meer dat er veel van de bak wordt gevraagd bij de P 1800 E (tot 6000 rpm) en dat de olie nogal warm wordt bij lange stukken autobaan.Als er metaalslijpselk bijzoit dan ben je aan revisie toe, dit zag ik voor de revisie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.