spaakvelgen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 17:48 #56010 door
spaakvelgen is gemaakt door
Zojuist geschreven dat ik een gat in het dak van mijn P1800S wil en nu ook nog een vraag over spaakvelgen.Ik heb gewoon de standaard maat banden onder mijn auto maar zou graag spaakvelgen willen. Nu zie ik in bladen van Angloparts (en vriend van me heeft een MG) vel velgen staan mar heb geen idee of die onder mijn P passen.Nu zie ik ook op Ebay wel eens siervelgen/hubcaps staan die eruit zien als spaakvelgen. In verhouding kost dat bijna niets maar past dat. Weet iemand of er ooit siervelgen/spaakvelgen of wire wheel hucaps voor de Volvo velgen zijn gemaakt. Of kan ik velgen gebruiken van een Triumph TR of Jaguar E?Sorry aan alle puristen maar mijn eerste P1800 wilde ik zo origineel mogelijk houden maar nu wil ik gewoon en P zoals ik de auto het mooist vind, dus met aanpassingen aan mijn persoonlijke smaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 21:48 #63683 door
Beantwoord door in topic spaakvelgen
De hele vroege Jensen types hebben een spaakvelg gehad, rond '61 maar deze zijn niet meer leverbaar.Wat wel leverbaar is is een adapter met een spaakvelg voor de engelse sportwagens.Ook in Zeeland, hij heet Rinus, is een mooie witte coupe met spaakwielen afkomstig van de Jaguar.Dit kan maar is niet goedkoop, als je het mij vraagt kun je beter je achteras reviseren.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 23:39 #63682 door
Beantwoord door in topic spaakvelgen
Rinus van Oosten uit Krabbendijke heeft inderdaad spaakvelgen op zijn P1800 en Ferry Vree uit Dronten op zijn 1800 ES. Ik weet niet of dit velgen met 5 moertjes zijn of 'echte' met vleugelmoer en dus adapter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2003 20:28 #63681 door
Beantwoord door in topic spaakvelgen
In de jaren 60 Rudspeed uitvoering o.a. spaakvelgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.