steek amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2003 12:30 #55945 door
steek amazon is gemaakt door
Hallo,aangezien dit mijn eerst post hier op t forum is, zal ik me eerst even voorstellen. Op het moment 18 jaar, student werktuigbouw aan de Tu/e en al een tijdje geobsedeerd door de waanzinnige mooie rondingen van de Amazon. Ik ben daarom ook van plan op de korten termijn een Amazon aan te schaffen, en er een soort van fast road car van te maken, een beetje zoals Jim Hekker ( www.volvoadventures.com/amazon.html ). Nu wil ik andere velgen (wel stijlvol natuurlijk ) onder de Amazon gaan leggen, maar loop ik tegen het probleem op welke steek de amazon heeft. Ik kon het hier op het forum niet vinden, noch in t Haynes boek, en ook al niet na wat zoeken op t net. Wie kan me helpen, het is maar een klein wetenswaardigheidje maar ik wil het graag weten. Met de vriendelijke groeten,Rob Eling

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2003 17:50 #63929 door
Beantwoord door in topic steek amazon
Amazon steek is in inches: 4,5; maar met 114,3 mm zal 't ook wel lukken.Let je op de juiste offset?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2003 16:13 #63928 door
Beantwoord door in topic steek amazon
Hoi Robby,Toevallig zit ik ook op de TU/e en rij al 3 jaar in een amazone uit 1968. Ik heb onlangs het plan opgepakt er een V8 motor in te bouwen. Die heb ik inmiddels staan. Ik ben net als jij dus bezig met het ombouwen en verstoeren van amazones. Als je vragen hebt ofzo vind ik het leuk om je te helpen. Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 16:29 #63927 door
Beantwoord door in topic steek amazon
Hoi Guus,Een V8 in een Amazon leggen lijkt me echt super kewl! Alleen geen idee hoe je het legitiem op de Nederlandse weg krijgt. Heb jij trouwens een groenblauwe Amazon bij werktuibouw/natuurkunde? Het klinkt in ieder geval interessant wat je aan t doen bent met je Amazon, ik kom je zeker nog een keertje tegen.Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 17:51 #63926 door
Beantwoord door in topic steek amazon
Nee, niet die groen/blauwe. Ik heb een donkerblauwe 2 deurs B20.Dat legaal rijden gaat waarschijnlijk een probleem worden. Maar we kijken gewoon hoever we komen. Eerst de motor maar een fatsoenlijk aan de gang krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 19:41 #63925 door
Beantwoord door in topic steek amazon
Heren, voordat jullie een V8 in de motorruimte gaan lepelen mag ik hopen dat jullie stap No 1 niet overslaan! Stap No 1 bestaat uit het opwaarderen van de remmen. V8 is pas stap No 2. Nu zijn de standaard remmen van een Amazon adequaat tot goed (en ik heb het over de laatste uitvoering, nl. de schijfremmen vóór met rembekrachtiging en dubbel systeem). Met een V8 "up front" heb je zeer goede remmen nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 19:55 #63924 door
Beantwoord door in topic steek amazon
Nu we dan toch aan t babbelen zijn over een andere motor plaatsen: weet iemand hoe het zit wanneer je een Amazon met, laten we zeggen, een v8 legaal de straat op wilt krijgen?De remmen moeten dus veranderd worden, de hele aandrijving natuurlijk aangepast, de bak, koppeling etc. Maar wanneer dit technisch allemaal in orde is, hoe gaat het dan verder? Moet de auto dan rdw gekeurd worden, wat kost het en wat is de kans op toelating?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-04-2003 16:24 #63923 door
Beantwoord door in topic steek amazon
Er staat momenteel een Amazon met V8 te koop op Marktplaats. Hij heeft ook de nieuwe RDW papieren. Misschien kun je de eigenaar even mailen en hem naar zijn ervaringen vragen...!Groetjes Bart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-04-2003 18:17 #63922 door
Beantwoord door in topic steek amazon
Ik ben inderdaad aan t mailen met die eigenaar, maar dan over aankoop van die auto :-) Kan iemand hier misschien meer vertellen over die specifieke auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2003 18:04 #63921 door
Beantwoord door in topic steek amazon
Robby, heb jij het e-mail adres van die eigenaar? Weet je misschien al e.a. over rdw toelatingen enz? Ik heb er ook aan gedacht die auto te kopen maar 7000 euro is toch wel veel geld.Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.