velgen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 09:43 #55882 door
velgen is gemaakt door
Op mijn '68 P1800s zitten de standaard velgen. Degelijk, maar ook een beetje saai. Zijn er (betaalbare) alternatieven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 12:18 #64120 door
Beantwoord door in topic velgen
Alternatieven zijn er wel, ten eerste de fabrieks brede velgen (5 1/2 inch), zijn moeilijk te vinden, verder bestaat de mogelijkheid jouw eigen velgen te laten verbreden tot die breedte die jij mooi vind.Een goedkope oplossing tot individualisering is om de velgen in carroseriekleur te spuiten en een velgsierring te monteren.Veel minder goedkoop is om te zoeken naar lichtmetaal zoals de Minilites (Scandcar) of wat ik persoonlijk erg mooi vind de Wolfrace dishmags (zie auto van Janko Koen), deze zijn nog veel zeldzamer dan originele brede velgen. Verder zijn er een aantal 1800's die op spaakwielen staan, daarvoor moet je de eigenaren benaderen. ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 12:37 #64119 door
Beantwoord door in topic velgen
Verbreden is voor mij geen issue, het zou mij gaan om een ander, meer aantrekkelijk, aanzicht. Spaakwielen -zoals onder de eerste 1800's - vind ik heel erg mooi, maar deze zijn onvindbaar en/of onbetaalbaar. De Minilites ken ik, de Wolfrace dishmags niet. Zal er eens naar kijken. In hoeverre passen velgen van latere volvo's? Onder de 240 zijn bijvoorbeeld ook op een gegeven moment (begin '80?) hele aardige velgen gekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 13:13 #64118 door
Beantwoord door in topic velgen
De steek is meen ik in 1969 veranderd - dwz de diameter van de wielbouten - dus latere velgen passen niet, Wel op de latere 140/160 en de 1800E/ES.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 19:38 #64117 door
Beantwoord door in topic velgen
Hallo Sebastiaan, ik ben dus de eigenaar van de P1800 met de wolfrace-velgen. Deze velgen kom je zelden te koop tegen, en spaakwielen nog veel minder. Maar Nordicar heeft/had wel wolfrace-velgen liggen. Persoonlijk vind ik wolfrace erg mooi staan onder een Volvo(natuurlijk) En als ik mij niet vergis had Nordicar laatst ook nog een set spaakvelgen. Wil je zien hoe de wolfrace-velgen er uit zien, moet je maar eens op mijn site kijken: www.geocities.com/volvoclassiclover ; of op de site van Dries Bakkenes onder het kopje Modellen - P1800 (www.volvo-klassiekers.nl)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-05-2003 08:23 #64116 door
Beantwoord door in topic velgen
Het is incerdaad zo dat de B20 versie van de P 1800, vanaf '69, dezelfde steek heeft als de latere versies 140/240/260.De modellen voor'69 hebben dus een andere steek.Overigens kun je met een adapter (zie site Imparts) beide modellen geschikt maken voor spaakwielen.Spaakwielen waren ooit in '61 een originele optie voor het "A-tje" van de Jensen versie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-05-2003 01:11 #64115 door
Beantwoord door in topic velgen
Wat kosten zulke Wolfrace velgen? (mits verkrijgbaar?)Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.