brede banden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2003 09:16 #55788 door
brede banden is gemaakt door
Ik ben van plan om op mijn volvo 144 5,5j velgen met bredere banden te plaatsen 185/15 , in de hoop dat de wegligging verbetert en hij minder zijwind gevoelig is.Heeft iemand hier ervaring mee, en gaat hij hier niet een stuk zwaarder mee sturen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2003 12:09 #64506 door
Beantwoord door in topic brede banden
zwaarder sturen valt wel mee, de wegligging verbeter je aanzienlijk door montage van zwaardere stabilisatoren en goede gasschokdempers, de auto wordt dan wel stugger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2003 19:27 #64505 door
Beantwoord door in topic brede banden
Zijwindgevoeligheid heeft vooral te maken met het zijoppervlak van de auto. Ik heb onlangs een stukje gereden in een Combi met verbrede velgen en 195 mm brede banden. Die had ook nog eens een stuur met een kleinere diameter dan standaard. Dat stuurde zwaar. In vergelijking daarmee stuurt mijn Amazon op standaard 165 mm brede banden gewoon licht. Daarnaast heb je het theoretische nadeel dan brede banden op hetzelfde voertuig sneller aquaplanen dan smalle, maar hoe dat in de praktijk uitpakt kan ik je niet zeggen. Voor het weggedrag van een Amazon geldt bovenal dat je goede banden gebruikt. Ga voor gerenommeerde merken en mijdt de rommel. Ik gebruik naar volle tevredenheid Firestone F-560.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2003 11:20 #64504 door
Beantwoord door in topic brede banden
Hoi. ik heb onder mijn 144 bredere velgen van een 164 gezet met 195/65/15 banden. Dit is mogelijk daar de 164 standaard 5,5J velgen heeft. Het stuurt wel iets zwaarder maar de zijwindgevoeligheid wordt stukken minder (achter heb ik wel zware veren en schokbrekers van een 245 gezet, dus de vering is wel stugger, de stugheid van het de 195/15 band is dus gissen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2003 23:12 #64503 door
Beantwoord door in topic brede banden
Het was mijn Combi waar Lennard in reed. Tijdens het rijden is het niet zo veel zwaarder, met lage snelheden (parkeren) is het echter spierballen kweken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.