banden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2003 13:47 #55752 door
banden is gemaakt door
Kan het kwaad om voor en achter verschillende merken banden te hebben? Bv voor Vredesteijn en achter Michelin?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2003 20:31 #64641 door
Beantwoord door in topic banden
Er wordt gezegd dat het beste is om vier gelijke banden te hebben, maar ik heb ook een tijd rondgereden met twee Firestones en twee Vredesteins, en zolang je de merken bij elkaar houdt (elk zijn egen as), dan is het geen probleem. Het lijkt me overigens veel belangrijker dat beide banden op dezelfde as hetzelfde profiel hebben (dus automatisch hetzelfde merk èn type).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2003 00:45 #64640 door
Beantwoord door in topic banden
Inderdaad is het het belangrijkste dat de banden per as niet verschillen. Op 1 as helemaal zondermeer zelfde maat en slijtage, anders kan je rare dingen krijgen.Er zijn zelfs auto's die al af fabriek voor andere maat banden hebben dan achter(sportwagen), of ander soort profiel(vrachtwagen).Maar laat ik het zo zeggen: mijn huige auto(VW transporter) is gisteren voor de APK geweest, met 4 cracker droge banden van verschillende merken.... Ik verwacht dat ik straks op alle 4 de banden wordt afgekeurd. Zij vonden slecht 1 band beetje dun in het profiel....maar ik rijdt met geen een wagen graag op een soort van beschuitbanden, zaterdag heb ik 4x spiknieuwe banden rondom...allemaal dezelfde maat!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2003 10:33 #64639 door
Beantwoord door in topic banden
Maakt inderdaad niet uit. Rij zelf sinds een tijdje met 195 Michelin achter en 185 Vredestein Classic voor (1800ES). Een wereld van verschil vergeleken met de 4 185-banden die erop lagen toen ik hem kocht: de auto zwabberde soms over de weg maar nu ligt hij als een huis, het verschil is echt ongelofelijk.Kortom, het zijn andere dingen die tellen, zoals bijv. de staat van de band en bandenspanning.De oude (Amerikaanse) banden die op de ES zaten hadden overigens een veel hardere compound en dat scheelt volgens de 'bandenman' ook aanzienlijk in wegligging.En wel links en rechts dezelfde banden monteren, natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2003 22:43 #64638 door
Beantwoord door in topic banden
Wie kan mij zeggen welke banden ik het beste kan laten monteren onder mijn amazone ?Graag maat en banden.Heeft ooit iets over in het magazine gestaan. Bijvoorbaat dank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2003 00:07 #64637 door
Beantwoord door in topic banden
noem mij maar een ouderwetse conservatieveling maar ik vind nog steeds de Michelin Xzx in de maat 165-80-15 de beste band voor 544/120/1800. Tegenwoordig zijn zij weer nieuw te koop, in de tijd dat ik nog veel reed, verving ik de voorbanden om de 80.000 km, achter 120.000 km, met andere woorden, de meerprijs tov budgetbanden komt er best wel uit. Hebben overigens ook prima wintereigenschappen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2003 10:47 #64636 door
Beantwoord door in topic banden
Noem mij dan ook maar een conservatieveling. Heeft een negatieve klank, conservatieveling. Maar conserveren - oftewel behouden - vind ik een goede eigenschap als het gaat om klassiekers. Ik probeer ook mijn Amazon zo origineel mogelijk te houden, en dat betekent ook voor mijn 165R15 banden. Maar ik ben dan ook een van de weinigen die brede banden onder een Amazon echt niet mooi vind staan. Lelijk wil ik niet zeggen, maar sierlijk is anders. Maar hoe komt het, Siang, dat je achter meer kilometers maakte dan voor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-06-2003 00:21 #64635 door
Beantwoord door in topic banden
Gewoon loden rechtervoet, met een beetje wielspin halen de achterwielen de voorwielen vanzelf in. Het is indicatief voor het onderstuurkarakter van onze bakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-06-2003 15:18 #64634 door
Beantwoord door in topic banden
Je bedoelt hiermee dat de voorwielen doordat ze de neiging hebben te schuiven harder slijten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.