kantelen van achteras

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2003 22:12 #55662 door
kantelen van achteras is gemaakt door
beste volvo vrienden,bij het vervangen van mijn uitlaat hoorde ik tijdens het wrikken aan de uitlaat mijn achteras tikken ,toen heb ik mijn achterwiel beetgepakt en er aan gedraaid,toenkantelde mijn achteras zoveel dat de aandrijfas ongeveer 3 centimeter op en neer ging!!!!moet ik nu gaan sleutelen?groetjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2003 22:18 #64980 door
Beantwoord door in topic kantelen van achteras
Ik zou eerst eens lijken naar de bussen en rubbers van de ophanging om te bepalen waar de speling vandaan komt.Over welk type wagen praten we ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2003 22:40 #64979 door
Beantwoord door in topic kantelen van achteras
Bij wat je beschrijft ga ik ervan uit dat de handrem aangetrokken was. Dan moet je veel kracht zetten wil er gebeuren wat je beschrijft. Als dat weinig kracht nodig had, dan zou ik de bussen eens nader inspecteren. Anders zou ik me er niet zoveel zorgen om maken.<br>Ik denk dat dit fenomeen in het algemeen verantwoordelijk is voor de zgn. 'axle-tramp', het gaan stuiteren van een aangedreven starre as bij plots fors acceleren vanuit stilstand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2003 21:41 #64978 door
Beantwoord door in topic kantelen van achteras
het is een ama combi van '67,de handrem was aangetrokken en het ging heel gemakkelijk,hij "knalt"inderdaad bij rap optrekken iut stilstand,is het vervangen van die bussen veel werk?kan dat op straat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2003 20:36 #64977 door
Beantwoord door in topic kantelen van achteras
Dan lijkt mij dat de bussen heel ver heen zijn, of er zit iets los wat niet zou moeten... <br>De bussen van de achteras heb ik nog nooit vervangen, dus of het veel werk is...? Je zult in ieder geval persgereedschap nodig hebben. Dat kan bestaan uit een grote bankschroef en passende stukken buis of grote doppen die je als pershulp gebruikt. Je kan/mag nl. alleen op bepaalde plaatsen kracht uitoefenen. <br>Ik heb het wel bij de vooras gedaan, en daar viel het mee. Van de acht bussen vereisen er maar vier een pers (bankschroef).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-07-2003 21:18 #64976 door
Beantwoord door in topic kantelen van achteras
De station heeft groot langwerpig rubberblok in de draagarm zitten. Dit in tegenstalling tot de sedan.In dit rubber zit een aluminium blok, waardoor 2 (M16?) bouten lopen die het geheel bij elkaar houden. Blok was 3 jaar geleden nogal prijzig, 80 gulden per stuk geloof ik. En bij het vervangen kun je mazzel hebben, maar ook pech. Bij mij was de M16 bout vast gekankerd aan het aluminium rubber blok. Duurde een heel weekend voordat ik de achteras helemaal los had liggen. Als je gerichte vragen hebt, laat het me maar weten. Ik heb ook nog een handig hulpgereedschapje liggen om de ronde bussen in de draagarmen te persen, heb je alleen maar een slagmoersleutel nodig.e-mail mjeuring@gmx.net

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2003 21:52 #64975 door
Beantwoord door in topic kantelen van achteras
marinus,alsnog bedankt voor je reactie en aanbod ,we waren met vak.vandaar dit late bericht,als ik er aan begin en vragen heb dan mail ik graag,alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.