od schakelt niet in. en dan weer wel.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 21:22 #55565 door
Wij hebben wat problemen met onze Overdrive. De ene keer schakelt ie wel in en de andere keer weer niet. Je kunt er geen pijl op trekken. Er is al de goede olie in gedaan, dus dat kan het probleem niet meer zijn. Het lijkt wel dat het "weigeren" vaker voorkomt als de motor warm is. Wie heeft ervaring hiermee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 21:46 #65344 door
Beantwoord door in topic od schakelt niet in. en dan weer wel.
Hoi Dries,Eerst even controleren of de elektomagneet ook 12 Volt krijgt. Even een lampje op de spoel aansluiten welke je vervolgens tijdens het rijden kan zien branden. Maar gezien jou klacht is een rubberenafdichtingsring lek in de overdrive.Als de olie warm wordt gaat de afdichtingsring lekken waardoor er onvoldoende druk wordt opgebouwd. Afgezien van uit en inbouwen voor een ervaren monteur 1 uur werk om de ring te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 22:40 #65343 door
Beantwoord door in topic od schakelt niet in. en dan weer wel.
mij heeft het domweg vervangen van het relais een zelfde klacht uit de wereld geholpen. Uiteraard zorgen dat alle stekkerverbindingen schoon zijn en dan goed in het kopervet zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 08:09 #65342 door
Beantwoord door in topic od schakelt niet in. en dan weer wel.
Het schoonmaken van de schakelruimte van de solenoide was bij mij voldoende, er zat troep in waardoor ie nog maar net op het nippertje inschakelde, en soms dus ook niet.Kun je meteen zien of de solenoide goed werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 16:50 #65341 door
Beantwoord door in topic od schakelt niet in. en dan weer wel.
Ik had hetzelfde probleem met mijn P1800. Ik heb een andere solonoide erin gezet en het probleem was opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 21:15 #65340 door
Beantwoord door in topic od schakelt niet in. en dan weer wel.
Ik heb vanavond uit nieuwsgierigheid eens een oude, maar niet werkende solenoide uit elkaar getrokken en begreep direct waarom ie niet meer werkte, hij zat vol met prut welke door de aansluiting tussen het kunsstof deel en het aluminium middendeel was binnengekomen zo te zien. Zijn die dingen niet olie en prutproof of is dit een incidenteel geval? Of zou je beter met een rubber of tape over het geheel heen beschermen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.