achterophanging

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 13:32 #55543 door
achterophanging is gemaakt door
Beste volvo-vrienden, een korte vraag. Kan het zijn dat er een verschil bestaat tussen de achterwielophanging van een amazon sedan ui 1967 en een amazon sedan uit 1969?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 13:54 #65424 door
Beantwoord door in topic achterophanging
kort antwoord: ja (chassisnr. geeft uitsluitsel).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 14:01 #65423 door
Beantwoord door in topic achterophanging
Voel je dit ook? Ik reed een 69-er, nu rijdt ik een 67-er. Hij lijkt meer te stuiteren. Wat is het verschil?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 14:06 #65422 door
Beantwoord door in topic achterophanging
het verschil betreft de wijze van bevestiging van de as aan de carosserie, vanaf half '67 is deze gewijzigd. het genoemde 'stuiteren' lijkt mij hier niets mee te maken hebben, doch veel meer met wellicht o.m. een te hoge bandenspanning, niet-ronde banden of een aandrijf-as die uit balans of krom is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 14:10 #65421 door
Beantwoord door in topic achterophanging
bedoel je met half '67 het productiejaar of bedoel je na augustus '67 ? Met het stuiteren bedoel ik gebonk als ik door kuilen in een bestraatte weg rijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 16:11 #65420 door
Beantwoord door in topic achterophanging
vanaf chassinr.225050 ( P120) en 216950 (P130) is de bevestiging gewijzigd. Het bonken kan van alles zijn, is voor zo ver mij bekend, geen specifiek probleem voor de 'oudere' modellen. Ik zou beginnen met het controleren van (uitlaat- en andere) rubbers en schokbrekers.succes er mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2003 09:11 #65419 door
Beantwoord door in topic achterophanging
Bonken bij het loslaten van het gas afkomstig van de achterophanging hebben te maken met de bussen.Dit zijn rubbers met een metalen kern.Of ze kunnen versleten zijn of worden niet goed aangedraaid, ze hebben ahw tanden welke zich (mist op moment op de juiste wijze aangezet) vastbijten.Kijk bij de technische specificatie van het juiste type, het is inderdaad zo dat na de zomer '67 de achterophanging is gewijzigd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.