koppelingsprobleem ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2003 13:20 #55526 door
koppelingsprobleem ? is gemaakt door
Hallo Volvonauten,Ik merkte gisterene dat mijn Amazon (die verder prima loopt) na een lange rit nogal bokt bij het optrekken in eerste versnelling c.q. in de achteruit. Zodra de wagen loopt is alles weer ok, maar vanuit stilstand schudt de versnelling (en dus ook de motor hevig). Bij koude motor/koppeling/ versnellingsbak is er niets aan de hand.Enig idee waardoor dit komt ?GroetjesGiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2003 14:19 #65480 door
Beantwoord door in topic koppelingsprobleem ?
Dit lijkt op wat ik had bij wegrijden in eerste versnelling op achteruitrijden. Alleen had ik het altijd, dus warm en koud. Het frictiemateriaal bleek bij mijn koppeling verglaasd (spiegelglad geworden). Kwam niet onverwacht want ik wist dat de vorige eigenaar met de caravan de bergen in geweest was. En misschien liet hij zijn voet tijdens het rijden ook wel op de koppeling rusten, ook een goed recept voor een slippende koppeling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2003 11:34 #65479 door
Beantwoord door in topic koppelingsprobleem ?
mijn oude Dodge heeft dat ook, is gevolg van vettigheid op de koppelingsplaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2003 17:05 #65478 door
Beantwoord door in topic koppelingsprobleem ?
Enig idee wat de staat van je koppelplaten is? Kan verbrande of versleten koppelingsplaten betekenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2003 22:19 #65477 door
Beantwoord door in topic koppelingsprobleem ?
Hoi Jasper,Echt versleten koppeling licht niet voor de hand. Als de zaak niet heel erg warm gedraaid heeft is er helemaal niets aan de hand. Auto loopt prima en ook tijdens de terugrit afgelopen zaterdag van Utrecht naar Maastricht niks te merken van slippende koppeling. Als test heb ik de met auto met aangetrokken handrem eens proberen op te trekken. Valt prima uit, niks slippen......????GroetjesGiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.