welk differentieel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2003 18:01 #55373 door
welk differentieel is gemaakt door
Hallo Allemaal,Ik heb een 145s aut '71 usa uitv. waar ik binnenkort de motor van ga (moet) vervangen wegens een vastloper. Nu vraag ik mij af of aan (de buitenkant van)het diff te zien is of het een 4.10 of een 4.30 is? Volgens de vraagbaak is dit niet duidelijk, een 145 altijd een 4.30, maar een automaat weer niet een 4.30? Als er geen zwaarwegend bezwaar tegen is wil ik een 4.10 hebben, maar misschien zit die er al in.Groeten, Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2003 19:02 #66137 door
Beantwoord door in topic welk differentieel
Zet de achterkant op blokken. Zet een markering op een wiel en eentje op de cardan. Draai het wiel langzaam rond totdat de cardan 4 slagen gemaakt heeft (op dat punt is het wiel dus nog geen hele slag gedraaid). Onthoudt de positie van dat punt op de cardan. Draai nu het wiel totdat de onwenteling voltooid is en kijk waar nu de markering op de cardan staat t.o.v. het onthouden punt. Bij een 4.1:1 diff. moet dat 36 graden verder zijn, bij een 4.3:1 diff 108 graden. Het verschil tussen 36 en 108 graden is groot genoeg om te zonder moeite kunnen waarnemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2003 19:45 #66136 door
Beantwoord door in topic welk differentieel
Bedankt, ik ga dat zo proberen! (ik hoopte echter op een vormverschil of zo). En voor alle duidelijkheid, het typeplaatje zit er dus niet meer op.Groeten, Rob Peereboom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.