automaat olie verversen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2003 11:09 #55329 door
automaat olie verversen is gemaakt door
Hallo Allemaal,Bij het uitbouwen van mijn automaat merkte ik dat de peilstokbuis helemaal los in de bak hing. De afgetapte olie zag er uit als chocolademelk, er zat dus behoorlijk wat water in. Nu vraag ik mij af, kan ik de koppelomvormer ook gewoon leeg laten lopen (op zijn kant houden) en zoja, hoe vul ik die weer. Los, voor montage, of vult deze zichzelf als de bak gevuld wordt? Dan nog een vraagje over de pijlstokbuis, daar zit een dun buisje aan gesoldeerd, met een slangetje er aan. Dit zat nergens aan vast, maar dat lijkt mij niet de bedoeling, dus waar moet dat aanvast zitten?Groeten, Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2003 11:19 #66267 door
Beantwoord door in topic automaat olie verversen
Als je met chocolademelk bruine tot zwarte ATF bedoelt, dan is dat een slecht teken. Rood gaat ie erin, en rood moet ie eruit komen. Bruin betekent dat er iets niet goed gaat met de rembanden, en het kan een teken zijn dat revisie eraan zit te komen.<p>Of je de koppelomvormer leeg mag laten kan ik je niet zeggen. Wat ik van een 66 Mustang nog weet is dat we problemen hadden met het vullen van de automaat. Elke keer als er een bepaalde hoeveelheid ATF in gegooid was begon het ergens uit te lopen (de overloop). Een week later realiseerde de eigenaar zich dat de Ford C4 - nadat er een gedeelte in was gegooid - verder met <i>draaiende</i> motor bijgevuld diende te worden. Peilen moest trouwens bij een warme automaat en draaiende motor. Ik verwacht dat dat bij de BW35 niet anders is. <p>Over dat buisje kan ik je ook niets vertellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2003 11:28 #66266 door
Beantwoord door in topic automaat olie verversen
Hallo Lennard, de olie zit/zat vol met water en dat geeft een lichtbruine/beige kleur. Het was beslist niet donker van kleur. Dat draaiend bijvullen kan er op wijzen dat dan dus de koppelomvormer gevuld wordt!? Door de centrifugaalkracht gaat de olie naar buiten in de koppelomvormer waarna er weer nieuwe bijkan denk ik?Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2003 12:05 #66265 door
Beantwoord door in topic automaat olie verversen
Ik heb een Engelstalig artikel over hoe een automaat werkt en dingen die eraan fout kunnen gaan. Mail me even (LWeekers@yahoo.com) als je daarin interesse hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.