veren verven

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2003 15:59 #55265 door
veren verven is gemaakt door
Bij het verwijderen van mijn voorwielen en -schermen kwam ik er achter dat de lak op de veren van de ophanging nogal aan het afbladderen was. Wat kan ik het beste gebruiken ter conservering? Overigens, ik ben de onderzijde nu kaal aan het maken en wil deze behandelen met menie en tectyl, is dit een goede oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2003 16:06 #66515 door
Beantwoord door in topic veren verven
In denk niet dat roest een bedreiging is voor het dikke ijzer van een veer. Het blijft bij oppervlakteroest, net als bij putdeksels e.d.<p>Voor de onderzijde van de auto zou ik de delen met oppervlakteroest behandelen met een roestomvormende primer (bijv. Stop Rust van Comma), de onaangetaste en onbeschadigde lak kun je gewoon laten voor wat het is. Laat de nieuwe primer wel goed uitharden voordat je nieuwe tectyl aanbrengt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2003 18:58 #66514 door
Beantwoord door in topic veren verven
Zelf heb ik ze laten stralen, schoperen (vlamverzinken)en gespoten. Roest dus nooit meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2003 20:40 #66513 door
Beantwoord door in topic veren verven
Lijkt me stug "roest nooit meer" je hebt het nu een heletijd uitgesteld met het Schoperen.Gebruik aan de onderzijde niet die zwarte bituum, hier kruipt water onder door haarschuurtjes, je ziet de roest pas als er een plak afvalkt of als er een gat in de plaat zit. Hou het doorzichtig en kijk geregeld de onderzijde na.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.