slippende overdrive

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2003 17:08 #55258 door
slippende overdrive is gemaakt door
Ik heb een combi met een overdrive. Als alles koud is, werkt de overdrive prima, maar als de motor en zo op temperatuur komt, slipt de overdrive. Zeker als ik wat kracht vraag, schiet hij terug in de vier. Wat kan ik hier het beste aan doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2003 18:21 #66536 door
Beantwoord door in topic slippende overdrive
Joepallereerst moet je weten welk type OD onder je auto zit (D of J type).Mijn ervaring met een slippende D type OD was het feit dat de solenoid niet goed meer functioneerd. Gevolg was exact wat je verteld: koud alles ok, maar was ie eenmaal warm en je vroeg kracht: gelijk in zijn 4.Succes ermee!Groeten Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2003 20:15 #66535 door
Beantwoord door in topic slippende overdrive
ik rijd nu 22 jaar met D overdrive met 2 keer een mankement. De eerste keer deed de od af entoe of helemaal niks en bleek het relais aan het overlijden te zijn, centenkwestie; een paar weken geleden had ik weer zoiets, maar waren de omstandigheden anders: + 40C in de buurt van de Sahara. Bij gematigde temperaturen onder de 35C deed alles weer normaal. Conclusie hiervan: de olie werd te heet waardoor er te weinig druk kan worden opgebouwd, of er zit te weinig olie in de versnellingsbak. Dat laatste bleek niet het geval te zijn, het eerste heeft mijn aandacht maar het uittesten onder de juiste omstandigheden is nu en hier een beetje lastig. Monteer eerst maar een nieuw relais en controleer het oliepeil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2003 08:12 #66534 door
Beantwoord door in topic slippende overdrive
Siang, ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad in Italie. Daar schakelde de overdrive niet uit. Het bleek dat door de hitte en een lange snelwegrit de olie zo dun was geworden dat het de mogelijkheid had om langs een iets uitgesleten zuigertje te persen. Dat busje ging daarna iets scheef liggen en zat vast achter een slijtricheltje. Toen het iets afgekoeld was was het probleem ook over en ik heb er al 2,5 jaar geen last van gehad. De vraag is of ik er iets aan wil laten doen want de volgende keer dat ik weer in die temperaturen rijdt kan een nieuwe solenoid o.i.d. ook al weer versleten zijn. Als je dagelijks nar de sahara gaat is het natuurlijk een ander geval :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.