slippen in achteruit

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2003 14:04 #55254 door
slippen in achteruit is gemaakt door
Mijn amazon B20a met od vertoont slippen van de koppeling als ik te veel gas geef in zijn achteruit wanneer de koppeling nog niet helemaal is opgekomen. Da's vooral lastig als je achteruit een heuveltje op moet en er een flinke hoeveelheid kracht wordt uitgeoefend.Ook merk ik dat wanneer de od wordt ingeschakeld en ik laat de koppeling te snel opkomen, en ik geef flink gas, dat de koppeling dan ook slipt. Als ie er eenmaal in zit, levert het geen problemen meer op. Wat zou dit kunnen zijn ? De od wordt binnenkort overgezet naar een combi, dat zou een mooie gelegenheid zijn om reparaties te verrichten. Maar waar moet ik dan aan denken ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2003 17:18 #66545 door
Beantwoord door in topic slippen in achteruit
Controleer de vrije speling op de vork van de koppeling. Die moet 3-4 mm bedragen. Is er geen speling, dan bestaat de kans dat de koppeling gedeeltelijk ontkoppeld is bij niet ingetrapt koppelingspedaal. Dat kan leiden tot slippen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2003 22:20 #66544 door
Beantwoord door in topic slippen in achteruit
ligt niet aan je OD. Check je koppelplaten door met de remmen vol in eens proberen op te trekken, slaat ie na het bereiken van meer dan stationaire toeren niet af dan kunnen je platen nog wel eens verrot zijn of het door Lennard gemeldde probleempje hebben, is wel een beetje een gevoelskwestie...doe dit niet te lang om onnodige schade te voorkomen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.