koppeling

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2004 17:26 #55143 door
koppeling is gemaakt door
Ik heb een amazone uit 1967 met een hydraulische koppeling. De hoofdcilinder, werkcilinder en de vloeistof zijn reeds vervangen en het geheel is opnieuw ontlucht, maar toch blijft de auto lastig schakelen. (bak is gereviseerd, dus ook niet het probleem) De auto rijdt sinds april 2003, na een grondig restauratie en het probleem is geleidelijk ontstaan. Ik zelf denk dat de afstelling nog niet helemaal goed is, ik weet alleen niet precies hoe ik dit zou kunnen controleren. Heeft iemand een tip voor mij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2004 21:40 #66940 door
Beantwoord door in topic koppeling
Het kan zijn dat de koppelingshefboom welke op de pen van de werkcilinder rust te veel speling heeft. Deze moet onbelast 3 mm zijn. Als er geen lucht in het systeem zit moet je het zoeken in de drukgroep of koppelingsplaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2004 23:13 #66939 door
Beantwoord door in topic koppeling
Een versleten toplager wil ook wel eens de veroorzaker zijn van moeilijk schakelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2004 21:10 #66938 door
Beantwoord door in topic koppeling
Inmiddels een paar weken verder heb ik het probleem nog niet opgelost. De koppelingsplaat, drukgroep, toplager en druklager zijn vervangen, maar nog steeds geen goed resultaat ........ Zou het dan toch de versnellingsbak zelf zijn ???? Ik hou jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.