schokdempers ama-combi

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2004 15:03 #55141 door
schokdempers ama-combi is gemaakt door
Mijn Amazon Combi van '68 heeft Monroe loadadjusters achter, die aan vervanging toe zijn. De ID labels zijn verteerd; volgens de Tenneco-automotive (=Monroe) website moet er ook een type aanduiding in de demper staan, maar ik vind niets. Monroe heeft geen locale vertegenwoordiging, en het kantoor van Tenneco in Brussel antwoord niet.Autohandel (Brezan ed) die Monroe leveren hebben in hun on-line catalogi geen Amazon's meer staan, dus dat schiet niet op.Heb Koni gebeld voor alternatieven : geen load adjusters meer, en voor combi alleen nog voor-dempers, niet achter.Bvk wil ik mijn load-adjusters behouden; wie weet alternatieven of een leverancier die zowel van Monroe als van Ama's verstand heeft ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2004 15:31 #66949 door
Beantwoord door in topic schokdempers ama-combi
Hallo Rob,sorry, ik kan je niet helpen met je vraag, maar ik ben wel benieuwd hoe je er achter komt dat je schokbrekers niet meer goed zijn. Ik hoor regelmatig een vreemd geluid bij mijn achteras, met name als ik over kleine hobbeltjes rijd. Zou dat een teken kunnen zijn dat de schokbrekers aan vervanging toe zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2004 15:39 #66948 door
Beantwoord door in topic schokdempers ama-combi
Remco, ik heb geen verstand van achteras geluiden. Vwb schokbrekers : de demping (gebrek daaraan) kan je zelf constateren tijdens het rijden en stilstaand. Bovendien als je (duidelijke) lekkagesporen ziet aan de demper, dan weet je zeker dat je aan vervanging toe bent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2004 15:53 #66947 door
Beantwoord door in topic schokdempers ama-combi
Toevoeging oorspronkelijke vraag :Onder een Ama Combi hebben origineel natuurlijk nooit loadadjusters gezeten.Zou het kunnen zijn dat dit setje van een 2xx serie of 7xx serie afkomt ? Weet iemand zeker of achter schokbrekers van bijv een 245 ook onder een Ama combi passen ?(bestelnummer Monroe loadjusters voor 245 combi heb ik nl wel : LA 332, en 7xx serie : LA 353 .......)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2004 16:23 #66946 door
Beantwoord door in topic schokdempers ama-combi
Rob, ik heb nog een set van die oppompbare Monroe load ajusters liggen, en komen onder een Ama Combi uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2004 16:50 #66945 door
Beantwoord door in topic schokdempers ama-combi
Robert, als ik geen nieuwe kan vinden, ben ik zeker geinteresseerd. Enig idee a) hoe oud/hoeveel km gereden, en b) wat je ervoor wilt hebben ?De mijne zitten nog onder de combi; kan jij op de jouwe zien wat voor ID nummer er eventueel op staat ? Bvd, je kunt mij ook e-mailen : robvijg@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2004 17:04 #66944 door
Beantwoord door in topic schokdempers ama-combi
beste robert, kun je van het setje dat bij jouw ligt, het typenr. opgeven? dit voor de andere combi-rijders die wellicht ook behoefte hebben of krijgen, aan 'oppompbare'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2004 17:06 #66943 door
Beantwoord door in topic schokdempers ama-combi
ik zie net, er kwam een telefoontje tussendoor, dat rob dezelfde vraag inmiddels al gesteld heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2004 17:33 #66942 door
Beantwoord door in topic schokdempers ama-combi
Bedrijf die kijk heeft op deze kwestie is: EDS Classic Auto & Motor Parts tel.: 036-5234994 e-mail eds.classic@worldonline.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.