gebonk

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2004 12:44 #55066 door
gebonk is gemaakt door
Heb sinds een aantal maanden met mijn 544 bij kuilen en hobbels gebonk aan beide kanten onder de auto aan de achterzijde. Gevoelsmatig komt het geluid ten hoogte van de schokbrekers. De gehele ophanging is nieuw en ik kan nergens speling of kapotte rubbers vinden, deze zijn tevens nieuw.Nu heb ik wel daarvoor enorm piepende rubbers van de schokbrekers gehad. Piepen van binnenuit (in de kofferruimte) Nu heb ik regelmatig de moeren van de schokbrekers moeten aanhalen omdat deze losliepen. Dan was het gepiep een tijd over. Nu ben ik vergeten bij het aandraaien om bovenaan het draadeind van de schokbreker een sleuteltje te zetten (plat stukje). De schokbreker draaide steeds door kom ik nu achter. Is het mogelijk dat je schokbrekers zo kapot kan draaien? En kan een kapotte schokbreker dit soort geluiden maken?Dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2004 12:59 #67178 door
Beantwoord door in topic gebonk
Misschien en ja. Ik weet niet met zekerheid of schokbrekers kapot kunnen gaan als ze kunnen wringen, denk dus van wel, en ja, kapotte en loszittende schokbrekers kunnen een bonkend geluid veroorzaken. Je moet ze daarom altijd dubbel borgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.