differtieel raar geluid

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2004 22:22 #55058 door
differtieel raar geluid is gemaakt door
Ik heb een raag geluid in mijn differentieel. Als de auto op de krik staat en ik laat een achterwiel draaien, (het andere wiel draait dan de ander kant op)komt er een raar rommelend/bonkend draaiend geluid uit het differentieel. Als beide wielen dezelfde kant op draaien is dit geluid weer vrijwel weg. Is dit normaal? Ik ben bang dat er iets kapot is maar ik weet het niet zeker. Wie kan mij hier meer over vertellen? Ik ben mijn auto aan het afbouwen dus niet in staat om met de auto te rijden, dus ik kan niet testen.Al vast bedankt Robert weelink r_weelink@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2004 23:50 #67217 door
Beantwoord door in topic differtieel raar geluid
Toen de 1965-er Amazon van mijn ouders ± 80.000 km gelopen had, werd een tik hoorbaar in de buurt van het differentieel als je opschakelde onder bepaalde omstandigheden. Ik heb die auto verkocht in 1981 met 480.000 km en de details zijn me ontschoten, edoch is het geluid in die tussentijd nooit sterker geworden en heb ik nooit problemen ermee gehad. Misschien is dit een geluid wat je nu bij een droge opstelling observeert, maar bij gebruik niet eens hoort. Bij de 2 andere Amazons die ik daarna gehad heb, heb ik die speling niet geobserveerd, maar dat kan ook liggen aan een betere controle over de linkervoet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2004 07:53 #67216 door
Beantwoord door in topic differtieel raar geluid
Je zou het deksel er eens af kunnen halen, wel eerst de olie aftappen.<BR>Het differentieel vindt een keer reinigen en verse olie sowieso lekker en dan kan je meteen de staat van de diverse tandwielen raderen en speling zien. Zorg wel dat je dan een nieuwe dekselpakking hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2004 12:43 #67215 door
Beantwoord door in topic differtieel raar geluid
Als bij het rijden geen geluiden hoorbaar zijn is er niets aan de hand, maakt het differentieel geluid (bv het zgn zingen)bij het rijden dan is dat vervelend maar kwaad kan het direct niet, wel olie op pijl houden.Deze kleine ongemakjes horen bij het rijden in een oude auto.succes Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2004 21:36 #67214 door
Beantwoord door in topic differtieel raar geluid
Robert ik wil je niet bang maken maar volgens mij is er een tand van een van de ronsels in het differentieël afgebroken. Ik zat 'n jaar of drie geleden met exact het zelfde probleem. Bij mij was dat wel zo. Ik heb toen de complete achteras verwisseld. Ik hoop voor jou dat ik geen gelijk heb. Haal de deksel van het differentieël krik onder de as en rond draaien dan heb je het zo gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.